پایگاه خبری مهرخانه | mehrkhane.com

کد خبر: ۱۴۸۱۲
تعداد نظرات: ۱۹۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
فرهاد متولد سال 63 و دانشجوی دکتری، با توجه به داشتن مدرک دکترا خود را محق به انتخاب هر دختری می‌داند و اصلاً نمی‌تواند "نه" بشنود: "در شرایطی که دخترای زیادی امکان ازدواج ندارن و هر روز خبری از تجرد قطعی دختران می‌شنویم، طبیعیه که پسرا دنبال بهترین باشن. وقتی این‌قدر حق انتخاب گسترده‌ای وجود داره، یه دختر باید مزایای زیادی داشته باشه تا پسری که شاید امکانات کمتری هم داره اونو برای همسری انتخاب کنه!"


"همسر من باید پولدار باشه وگرنه چه کسی می‌تونه در حال حاضر از پس زندگی بربیاید که من بتونم؟! می‌خواهم بعد از ازدواج از زندگی لذت ببرم، نه این‌که درگیری و دغدغه مالی داشته باشم." این‌ها را حمیدرضا؛ 29 ساله به‌عنوان ویژگی‌های همسر ایده‌آل آینده‌اش عنوان می‌کند.

به گزارش مهرخانه، این روزها با تنوع معیارهای ازدواج بین پسران مجرد روبه‌رو هستیم. هنوز هم ملاک‌های ثابتی چون زیبایی در میان اقشار مختلف برای ازدواج پابرجاست، اما ملاک‌هایی نظیر ثروت و شاغل‌بودن زن، جزو ملاک‌های جدیدی است که در بین خانواده‌ها از زبان پسران مجرد یا خانواده‌هایشان شنیده می‌شود.

همسر مطلوب در معیارهای ازدواج چه نقشی دارد؟
همسر ایده‌آل در جامعه‌شناسی به معنای تصوری که جوانان از ویژگی‌های فرد موردنظرشان جهت ازدواج در ذهن خود می‌سازند، به کار می‌رود. درواقع وقتی از معیارهای ازدواج صحبت می‌کنیم، منظور همان تصورات ذهنی فرد از همسر مطلوبش است.

در فرهنگ‌های مختلف همسر مطلوب؛ به‌خصوص برای مردان، تعاریف متفاوتی دارد. در جامعه ‌ایران با توجه به اینکه همچنان انگاره‌های سنتی در رابطه با ازدواج وجود دارد و از طرف دیگر جوان ایرانی به دلیل افزایش سطح تحصیلات و ارتباط با دنیای مجازی، با دنیای مدرن هم ارتباط پیداکرده است، ویژگی‌های همسر مطلوب و ایده‌آل برای قشر جوان تعاریف جدید و متنوع و بعضاً متضاد و متناقضی پیداکرده است. در ادامه به بررسی همین تعدد تعاریف خواهیم پرداخت.

شاغل یا خانه‌دار؛ ملاکی قابل‌تأمل برای پسران
اینکه همسر ایده‌آل از نگاه مردان جامعه چه ویژگی‌ها و تعاریفی دارد، موضوعی است که برای بررسی آن باید به سراغ خود مردان رفت و به جستجوی ذهنیت‌های آنان در این رابطه پرداخت.

فرهاد متولد 63 و دانشجوی دکتری می‌گوید :"من دوست دارم همسرم شاغل باشه؛ این‌طوری خیالم راحته که مشغولیت داره و به کارهای من سرک نمی‌کشه."

هم‌چنین حمیدرضا 29 ساله و دارای مدرک کارشناسی ارشد اعتقاد دارد که زن باید شاغل باشد، "چون زن خانه‌دار افسرده می‌شه!"

پیام، روشن و صریح است: تحصیلات دانشگاهی مردان حتی در سطوح بالا ظاهراً چندان ارتباطی با باورهای کلیشه‌ای و قالبی و عامیانه در ازدواج و انتخاب همسر ندارد. درواقع درحالی‌که ظاهراً در این اقشار، شاغل‌بودن زن به رسمیت شناخته ‌شده است، اما باید توجه داشت که این به رسمیت شناخته‌شدن، کاملاً با باورهای عامیانه، غالبی و اقتدارجویانه درآمیخته است.

اما در این میان ‌همچنان نگاه‌های سنتی نسبت به شاغل یا خانه‌داربودن زنان وجود دارد؛ تفکراتی که اشتغال زن را مانع زندگی خانوادگی دانسته و باکار کردن و درآمد داشتن او احساس ناامنی می‌کنند. محسن 26ساله و دارای مدرک کارشناسی ارشد دراین‌باره می‌گوید: "دوست ندارم همسرم فعالیت اجتماعی یا شغلی داشته باشه و دوست ندارم سطح خانوادگی‌شان از ما بالاتر باشه؛ این‌طوری هیچ‌وقت از من حرف‌شنوی نداره."

همچنین بهزاد که دانشجوی کارشناسی‌ارشد و 24 ساله است، معتقد است که محیط‌های کاری جای مناسبی برای زنان نیست و نمی‌توان به‌راحتی به فضاهای شغلی اعتماد کرد: "ترجیح می‌دم همسرم خانه‌دار باشه. هم بیشتر به خانه و زندگی و خودش برسه و خیالم راحت باشه که بیرون از خانه با هزاران غریبه و فرد نامناسب سروکار نداره."

ثروت زن، معیاری جدیدالتأسیس برای پسران
البته که به‌جز نگاه‌های ناشی از درآمیختن سنت و مدرنیته که بر اشتغال زنان تأکید دارند، برخی از مردان دلایل دیگری برای پراهمیت‌شمردن شاغل‌بودن همسرشان دارند که بیشتر منفعت‌جویانه و مادی است.

امیر متولد سال 60 و دانشجوی فوق‌لیسانس درباره ملاک‌های همسر ایده‌آلش می‌گوید: "اگر زن کار نکنه پس چطور می‌شه زندگی رو چرخوند؟ من روی درآمد همسرم حساب باز می‌کنم و به همین دلیل شاغل‌بودن زن از ملاک‌های مهم برامه."

درواقع این قضیه تا حدودی فراتر از بحث اشتغال و مربوط به طبقه اقتصادی خانواده دختر است که متأسفانه امروزه امری مهم برای بسیاری از پسران و خانواده‌هایشان شده است.

فرهاد متولد سال 63 و دانشجوی دکتری هم درباره اهمیت وضع مالی همسر آینده‌اش می‌گوید: "من دوست دارم همسرم پولدار باشه. می‌خواهم به درسم ادامه بدم و نمی‌خوام برای بحث مالی چند نوبت کارکنم. این‌طوری خیالم از بابت آینده راحته."

همچنین حمیدرضا 29ساله هم ‌نظری شبیه به فرهاد دارد و معتقد است: "همسر من باید پولدار باشه وگرنه کی می‌تونه در حال حاضر از پس زندگی بربیاد که من بتونم؟!؛ می‌خوام بعد از ازدواج از زندگی لذت ببرم، نه این‌که درگیری و دغدغه مالی داشته باشم."

در میان ملاک‌های جدیدالتأسیس برای انتخاب همسر از نگاه مردان، ثروت دختر و وضعیت طبقاتی خانواده او جزو ملاک‌هایی است که برای تعدادی از پسران مجرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و البته این امر موضوع جدیدی است که تا چندی قبل اساساً جایی در ذهن پسران نداشت. درگذشته‌ای نه‌چندان دور پسرانی که به هر دلیل مجبور به زندگی در خانه پدرزن یا خانه اهدایی خانواده زن می‌شدند، با لفظ "داماد سرخانه" به‌نوعی مورد انتقاد قرار گرفته و این موضوع به لحاظ اجتماعی امری ناپسند شمرده می‌شد.
 
اما ظاهراً در سال‌های اخیر شرایط فرهنگی جامعه به سمتی رفته است که اولاً شرایط اقتصادی و مادی خانواده دختر برای خانواده‌ها بسیار مهم شده و البته این قضیه تا حدودی نتیجه طبیعی پراهمیت شدن تجملات است و ثانیاً رقابتی میان پسران برای ازدواج با دختران "خانه"دار و شاغل درگرفته است که وجهه‌ای مادی و متضاد با فرهنگ و قوانین شرعی و عرفی، به ازدواج می‌دهد.

علی 30 ساله و دیپلمه در این زمینه به نکته دیگری اشاره می‌کند و معیارهای همسر مطلوبش را "تک‌دختر بودن" نیز می‌داند: "برای من تک‌دختر بودن همسر آینده‌ام مهمه. به‌هرحال منابع اقتصادی خانواده‌ای که یه فرزند یا 4 فرزند داره، کاملاً متفاوت تقسیم می‌شه. پس چه‌بهتر که همسرم تنها فرزند خانواده باشه."

زیبایی زن؛ فاکتور هم‌چنان مطلق ازدواج در میان مردان
اگر بحث شاغل یا خانه‌داربودن و ثروت خانواده دختر از موضوعاتی است که این چندساله به‌عنوان فاکتور ازدواج وارد این جریان شده، زیبایی ظاهر و اندام، در عوض از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین فاکتورهای ازدواج در میان ایرانیان بوده است. البته که باید در نظر داشت موضوعی که در این میان دستخوش تغییر شده، نگاه به زیبایی و فاکتورهای جذابیت صورت و اندام است.

اگر تا چندین سال پیش ذایقه و سلیقه زیبایی میان ایرانیان از تنوع و چندگانگی برخوردار بود، امروزه رسانه‌ها مدام در حال تعریف زیبایی هستند تا ذهن مخاطب را با هر نژاد و قوم و زبان و فرهنگ در رابطه با معیارهای زیبایی یک‌دست و یک‌نواخت کنند. به همین دلیل دختران‌ هم ترجیح می‌دهند برای تطابق با فاکتورهای مدام تکرارشونده، دست به هر کاری زده تا مقبول و محبوب جامعه‌ای شوند که سرمایه‌داری و مردسالاری در اتحادی کم‌نظیر ساخته‌اند.

محسن 26ساله و دارای فوق‌لیسانس، درباره اهمیت زیبایی در مورد همسر آینده‌اش می‌گوید: "مگه می‌شه با این رنگارنگی دختران در جامعه، از زیبایی همسرم کوتاه بیام؟! آن‌هم انتخابی که برای یک ‌عمره. زیبایی برام مهم‌ترین فاکتوره."

همچنین علی 30 ساله و دیپلمه می‌گوید که زیبایی برایش ملاک غیرقابل‌چشم‌پوشی است: "آدم از بچگی یه تصوری از همسرش داره و دلش می‌خواد زنش شبیه ذهنیتش باشه. مثلاً مگر می‌شه قد و هیکل و رنگ پوست و شکل صورت همسرم غیر از اون چیزی باشه که سال‌ها برام مهم بوده؟"

معیار اخلاقیات آیا به فراموشی سپرده‌شده؟
وقتی برای صحبت در مورد معیارهای ازدواج سراغ افراد می‌رویم، البته که در حرف بالاخره صحبتی هم از اخلاق و شعور و همراهی و هم‌دردی در زندگی می‌شود. بسته به پایگاه قشری و عقیدتی از نجابت و مذهبی‌بودن و تحصیلات و کم‌توقعی و به‌ساز بودن دختر در مادیات هم‌صحبت می‌شود، اما همه این صحبت‌ها، پس از تأکید مؤکد مردان و البته خانواده‌هایشان بر اهمیت زیبایی و وضعیت مالی دختر و خانواده‌اش است.

ضمن آن‌که در صحبت با دختران و تجربه‌هایشان از پسرها و خانواده‌هایشان آنچه امر رایج و واجب روزگار شده، اهمیت سطح رفاه خانواده دختر و به‌اصطلاح خانه و زندگی چشم‌گیری است که در صحبت‌های اولیه پسران به‌عنوان معیار ازدواج ذکر نمی‌شود.

بهزاد که دانشجوی کارشناسی‌ارشد و 24 ساله است، در میان فاکتورهایش به اخلاق و اهل نماز بودن و کم‌توقعی همسر آینده اشاره می‌کند. و در پاسخ به این سؤال که وضع مالی و زیبایی دختر در این میان چه اولویتی دارد، می‌گوید: "اتفاقاً جدیداً به این موضوع فکر می‌کنم. بالاخره هیچ‌کس همه‌چیز نداره. این روزا که بیشتر دغدغه ازدواج دارم و خواستگاری می‌رم، تصمیم بهتری می‌تونم بگیرم. مثلاً اگر دختری نماز بخونه و بی‌حجاب باشه، اما زیبا و در سطح مالی خودمون باشه، برام قابل‌قبول‌تر از دختریه که اهل نماز و حجابه، اما زیبا نیست." وی استدلالش این است که شاید بتوانم دختر را برای باحجاب‌بودن قانع کنم، اما ظاهرش را که نمی‌توان عوض کرد! از معیارهایش در مورد سطح "وضع مالی خودمان" می‌پرسم و می‌گوید: "مادرم معتقده منطقه زندگی‌شون از خودمون پایین‌تر نباشه. شغل پدرش اسم و رسمی داشته باشه و به‌طورکلی نوع زندگی‌کردنشون شبیه ما باشه."

آن‌چه در این میان واضح و مشخص است، فراموشی و کم‌اهمیت شمردن ارزش‌های اخلاقی و رفتاری در میان معیارهای ازدواج است؛ موضوعی که در گذشته نه‌چندان دور امر مهمی محسوب می‌شد و حداقل ارزش بیشتری از وضعیت مالی و رفاه خانواده فرد داشت.

سطح توقع پسران نسبت به دهه‌های پیش بالا رفته است
معیارهای ازدواج پسران آن‌قدر متنوع و متعدد شده است که بعضاً ارتباطی با سطح زندگی و شرایط شخصی خودشان ندارد. شاید بتوان دلایل این قضیه را در چند بعد دید. اول آن‌که روابط آزاد دختران و پسران و دسترسی راحت به جنس مخالف، سطح توقعات پسران را بالابرده است. امیر متولد سال 60 و دانشجوی فوق‌لیسانس دراین‌باره می‌گوید: "آن‌قدر دخترای متعدد و متفاوتی اطرافم وجود دارن، که فکرکردن به ازدواج خیلی سخت می‌شه. از طرف دیگه تصمیم‌گیری و انتخاب از میان این‌همه گزینه‌های زیبا و دارای امکانات مختلف، خب آدم رو وسوسه می‌کنه که دنبال بهترین بگرده. دنبال بهترین گشتن هم کار سختیه و انتخاب رو خیلی سخت می‌کنه."

از طرف دیگر طی دو دهه اخیر رسانه‌ها آن‌چنان به موج آمارهای درست و نادرست جمعیتی و اکثریت‌بودن دختران برای ازدواج دامن زده و بر آن موج‌سواری کرده‌اند، که آنچه در نهایت ایجاد شده، تصور نادرستی از ازدواج برای پسران و خانواده‌هایشان است. فرهاد متولد سال 63 و دانشجوی دکتری، با توجه به داشتن مدرک دکترا خود را محق به انتخاب هر دختری می‌داند و اصلاً نمی‌تواند "نه" بشنود: "در شرایطی که دخترای زیادی امکان ازدواج ندارن و هر روز خبری از تجرد قطعی دختران می‌شنویم، طبیعیه که پسرا دنبال بهترین باشن. وقتی این‌قدر حق انتخاب گسترده‌ای وجود داره، یه دختر باید مزایای زیادی داشته باشه تا پسری که شاید امکانات کمتری هم داره اونو برای همسری انتخاب کنه!"

جامعه برای تغییر معیارهای ازدواج چه می‌تواند بکند؟
درواقع معیارها و فاکتورهای ازدواج در جامعه توسط رسانه‌ها، نخبگان، مسئولین، قوانین و کارشناسان شکل می‌گیرد. به همین دلیل در شرایطی که بخشی از تأخیر در سن ازدواج جوانان ناشی از همین معیارها و فاکتورهای ازدواج است، لازم است ساختارهای فرهنگی جامعه فکری به حال تغییرات ارزشی و نگرشی جوانان کنند. از طرف دیگر برخی از این معیارهای جدید مانند ثروت، موجب اضمحلال زیرساخت‌های اخلاقی، ارزشی و اعتقادی جامعه شده و از همه مهم‌تر موجب بازتولید نگاه ابزاری به زنان و شی‌ء‌شدگی آن‌ها شده است.

درنهایت آن‌که بررسی نگرش‌ها و ارزش‌های جوانان در رابطه با ازدواج می‌تواند بخش بزرگی از موانع موجود و واقعی در این راستا را شناسایی کرده و برای حل مسئله، صورت ‌مسئله دقیقی را برای کارشناسان فراهم کند.

انتهای پیام/ 901201

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۷
انتشار یافته: ۱۹۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
5
8
مثلاً اگر دختری نماز بخونه و بی‌حجاب باشه، اما زیبا و در سطح مالی خودمون باشه، برام قابل‌قبول‌تر از دختریه که اهل نماز و حجابه، اما زیبا نیست.

این خطو یه بار دیگه بخونید بالاخره این خواسته زنش با حجاب باشه یا بی حجاب نماز بخونه یا نخونه

مطلبو نخونده رو سایتتون نزارید
پاسخ ها
سحر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
شما درست بخونی بد نیست! منظورش اینه که زیبایی براش مهم تر از داشتن حجابه. در هر صورت نماز خون هم باید باشه طرف.
رهگذر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
دراین جمله تعارض دیده می شه، کسی که به خاطر دیگری حجاب به سرکنه یعنی به اون درک و دیدگاه که باید در مورد حجاب رسیده باشه نرسیده یعنی اینکه اگه موقعیتش پیش بیاد حاضره بی حجاب هم باشه و چنین حجابی چه ارزشی می تونه داشته باشه؟ در واقع یکی از ایده ال های زیبایی درونی رو نداره...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
اين مقاله بيشتر داستان پردازي شده تا يه تحقيق درست و درمون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
3
23
قالبي درسته نه غالبي. يارو كه دكترا داره بگيد عمو اين روزا از هر 10 تا جوون هشت تاش داره دكترا ميگيره. فكر كردي چه خبره؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
5
35
به اينها ميشه گفت مرد؟
چطور روشون شده اين حرفا رو بيان کنند؟
بيچاره دخترايى که همسر اينها مى شوند!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
3
5
دمتون گرم. چه مطالب باحالی دارین تهیه می کنین.
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
11
17
دختر محجبه تو جامعه داره پس زده میشه تازه اگر ازدواجم کنه پسر پنهانی معشوقه غیر محجبه پیدا میکنه واقعا چرا تعاریف انقدر بد شده
پاسخ ها
عابر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
اخه موضوع اینه دختران مححبه هم تن به ازدواج هر ننه قمری نمی دند و هرکی از راه رسید حتی اگه ثروتمند باشه رو قبول ندارند تا معیارهای اخلاقی درستی نداشته باشه...اون دسته هم که محجبه نیستن چوبش رو اخرسر می خورن وقتی روابط زن و مرد رعایت نشه پای زندگی به طلاق کشیده می شه....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
2
17
می دونید برای اینکه یک موضوعی را به جامعه تعمیم بدید باید نمونه تون معرف جامعه باشه؟؟؟!
می دونید تعداد نمونه باید استاندارد باشه؟؟؟
می شه بفرمایید نمونه شما از کدوم جامعه بوده؟ اهل کدوم شهر بودن؟ کدوم منطقه زندگی می کردن؟ از چه طبقه ای بودن؟ با چه فرهنگی بزرگ شدن؟ و .... یه عالمه سوال دیگه!
آیا این جند نمونه محدود نماینده مردان ایرانی است واقعا؟؟؟
و می دونید اگر شما روی نمونه نامعتبر نتیجه گیری کنید ، نتیجه گیری تون دچار اشکال و ابهام می شه؟
و می دونید اگر نتیجه گیری تون نامعتبر باشه چه اثرات سوئی خواهد داشت؟
و آن وقت هیچ کس جوابگو نیست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
احسنت!...اتفاقا گاهی این مقالات رو افراد مردسالار تهیه می کنند که بگند بله!!! اینه!...درصورتیکه که می دونیم طبق اخرین امار مرکز ملی جوانان و سازمان امار تعداد پسران نسبت به دختران در حال ازدواج رو به افزایش هست و تا سال 96 به دومیلیون نفر بیشتر می رسه...از اون گذشته دختری که دارای تحصیلات عالیه و بالا هست و دارای روحیه و اخلاق اسلامی هست تن به ازدواج با هرکسی رو نخواهد داد...
زهرا سادات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
2
7
شما اگر چند بار واسطه گری ازدواج انجام داده بودی از این حرفا نمیزدی و اطلاعات روش تحقیقیت را به رخ ملت نمی کشیدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
4
دوست عزیز اولا فقط محض اطلاع عرض می کنم که بنده به طور مستقیم یا غیر مستقیم دستی هر چند کوچک در بحث واسطه گری دارم. اگر شما فقط ده دقیقه در مورد مطالب بنده بی طرفانه تأمل می کردی، این گونه جبهه نمی گرفتی!!!
در ضمن درست است که فضای مجازی این قابلیت را دارد که خیلی راحت در مورد افراد قضاوت کرده و به هر لحنی که دوست داشتیم ، افراد را مخاطب قرار دهیم اما یادمان باشد که مدخل یک گفتگوی صادقانه و منصفانه احترام متقابل است.
می دانم که این جمله ها از سر دغدغه مندی شما بوده ولی به نظرت یک ناشناس اما دغدغه مند مثل شما چه نیازی برای به رخ کشیدن اطلاعات روش تحقیقش دارد؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
سها
|
United Kingdom
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
4
25
والا قدیما خیلی زشت بود که چشم مرد دنبال دست زنش و پولش باشه.مردم می گفتن طرف بی غیرته. حالا آقایون بشینن تا زن پولدار گیرشون بیاد
صدرا
|
Canada
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
6
سلام
اینکه مردی دنبال زن پولدار باشه یا به دنبال زن زیبا باشه یا به دنبال زن از خانواده ای در سطح خودشون باشه ، در واقع یک جور دفاع دربرابر حمله احتمالی از جانب های مختلف دوست و دشمنه. دوست هایی مثل خویشاوندن و دشمن های غیر انسانی مثل وضعیت اقتصادی.
هرچی وضعیت مالی خانواده پسری بهتر باشه یا در شرایط اقتصادی بهتر بزرگ شده باشه کمتر مایل به شاغل بودن همسرش داره.
پس از این تاثیر وضعیت سنتی رو باید در نظر گرفت و به فاکتور قبلی اضافه کرد. (پایبندی پدر و مادر و موفقیت آنها و همچنین تصویر مادری که خانه داری کرده و موفق بوده یا مادری که کارکرده و موفق بوده یا عدم موفقیت در شکلی گیری تصویر از وضعیت شغل همسر آینده نقش داره)
تاثیر عقیده ( برخی با ارتباط برقرار کردن میان انسان های دینی که بهشون عقیده دارند مثل معصومین و شیوه زندگی زنانشون در زمان حیاتشون ممکنه مایل باشن زنهاشون به گمان آنها در امنیت به سر ببره و کمتر مایل باشن به محیط کار و رفت و آمد هرروزه و سختی های کار رو بزنه ، هرچند که در میان این عده آدم های دارای اعتقاد باید فاکتور نوع رشد در خانواده و وضعیت مادر خانواده رو هم در نظر گرفت)
بعد از این فاکتورها : وضعیت سنتی بودن و نبودن، بزرگ شدن در رفاه مالی پسر ، و بحث اعتقاد داشتن ، باید یادآوری کرد که اینجا ایرانه ، همونطوری که قسمتی از شهر تهران دارای بافت فرسوده است و قسمتی دارای خانه های مدرن و شیک و نوساز ، افکار آدم های این شهر هم همینگونه است اما بی ارتباط با خانه هایی که در آن زندگی می کنند. و جز شهر تهران وضعیت به سمت ابتدایی تر و بدویت پیش میره. یعنی هرچه از پایتخت دور میشیم طرز فکر ها بدوی تر و سنتی تر است و به یک نسبت هرچه از کلان شهرها دور میشیم هم انسان ها بدوی تر می شن. این درمورد قومیت های خاص هم صدق میکنه مثل قوم ترک در شمال غربی ایران که هرچه به مناطق مرزی نزدیک میشه قوم ترک رفتار بدوی تری درارتباط با جنس مونث و حتا حق انتخاب ها قایل هستند.
برای عده ای کارکردن زن نوعی واگذاری و برگرداندن حق گرفته شدن زن ، به خودشه و برای عده ای کارکردن زن موجب نگرانی.
معمولن سن پسرها و تجربه شون در جامعه به خصوص در تهران بالاتر که بره حساسیت کمتری درباره کارکردن زن پیدا میکنند و در نوع برخورد هم با دگرگونی خاصی بر سر این موضوع صحبت می کنند.
مساله ی دیگری که باید بررسی کرد : شوق دختران به کار کردن و یا دلایل روی آوردن دختران به کار کردن.
سن ازدواج دختران بالاتر میره و هم توقع دختر از خودش و هم توقع خانواده از دختر و در نتیجه توقع اطرافیان (حتا خواستگار ها) از دختر اینه که مشغولیت داشته باشه. مثلن در خواستگاری از دختری 24 یا 22 پرسیده میشه دختر خانم تحصیلاتشون چیه؟ میگن دیپلم ، بعد میپرسن کارشون چیه ؟ میگن کار نمی کنه. اولین چیزی که به ذهن هرکسی میرسه اینه که دختر پس از 17 یا 18 سالگی و فارغ التحصیلی تا این سن چه مشغولیتی داشته؟
خیلی از دخترخانم ها پس از اینکه کار میکنن حاضرن دیگه به کار کردن ادامه ندن ، البته این ریزش از کار کردن و ادامه کار گاهی هم بازگشت داره ،به دلایلی مثل ترسیدن به خاطر ازدست رفتن استقلال مالی برای دختری که عادت کرده که از پدرش حتا تقاضای پول تو جیبی نکنه
و ... .
به هرحال حرف های به جای زیادی میشه زد که باید به دانشمندان علم جامعه شناسی رو بزنیم اما میدونید که اینجا ایرانه وصحبت کردن درباره چنین موضوعاتی آنچنان بلامانع نیست .
چون در نهایت به زیر سوال بردن نتایج .... منجر میشه.
سارا*
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
2
12
سلام.فکر میکنم همه اینا درصورتی مهمه که ادم به کسی علاقه نداشته باشه.بودند افرادی که با همه ادعاهاشون به کسی علاقه مندشدندکه اصلا فکرشو هم نمیکردن.مهمترین موضوع به نظر من اینه که به شخص مقابل توانایی اداره زندگی رو از هر نظر داشته باشه در حد معمولی و اینکه به دل ادم بشینه:)
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
2
12
اگر عشق فرمان دهد محال سر تسليم فرود آورد با سارا خانم موافقم وقتي پاي عشق و دوست داشتن بياد وسط گزينه هاي ديگه خود به خود پاك ميشن .
پاسخ ها
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
بد نیست شما یه سر به دادگاههای خانواده سر بزنی و جویای احوال عاشقان ایرانی بشی
عشق اگر قبل از :
هماهنگی و یکی بودن شرایط دینی و اعتقادات دو طرف، خانوادگی، و داشتن فضایل اخلاقی مث بزرگواری و کم توقعی و سازگاری با انواع شرایط اقتصادی و نداشتنقیاس و چشم و هم چشمی و انعطاف پذیری و احترام در زمان عصبانیت و ناملایمات زندگی...... و نداشتن رذائل اخلاقی چون خودخواهی و خود بزرگ بینی و متوقع بودن از همسر و نداشتن خصلت های حسادت و ...... در نهایتداشتن ظریب هوشی یکسان بوجود بیاید دیگر انسان موضوعات فوق الذکر را یا به فراموشی میسپاره یا بهش توجه نمیکنه و به سادگی از کنارش رد میشه اما دریغ از این که این توجه نکردن به اخلاقیات و معیارهای خود فقط تا مدتی میمونه و دیگه از اون به بعد انسانها ( در زندگی مشترک زیر یک سقف) بیشتر به اخلاقیات هم می اندیشند و فاکتورهای از قبیل زیبایی و تیپ و ظاهر خانوادگی اهمیت خودشون رو از دست خواهند داد و عادی خواهند شد انوقت است که خودمان مث عاشقان اسبق ایرانی که در ابتدا ذکر کردم باید به دادگاه خانواده مراجعه کنیم و اگر علت را پرسیدندد میگوییم هر دو عاسق بودیم اما عشق را قبل از هماهنگی و تفاهم در تمامی مسایل زندگی بوجود آورده بودیم و حالا این شد نتیجش....
هانیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
5
25
پسرای تن پرور وگدا گشنه خب معلومه زن پولدار میخوان خب بدبختن خب. اون به اصطلاح اقام که گفتن زنم کار کنه من راحت پی اچ دی بگیرم اخه برادر من الان خانوماش همه دکترا دارن تو چی میگی این وسط اخه فوق دکتراتم بگیری اما عرضه ساختن زندگی نداشته باشی دستت پیش زنتو خونوادت دراز باشه یعنی بی عرضه ای وگرنه الان همه ارشدو که داریم دکتراشم بزودی همه میگیریم جز ننه بزرگه من,والا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
دوست دارم با مدرك فوق دكترات بري خونه شوئر از اين حرفا جلوش بزني. اونم بزنه تو دهنت اون 2تا دندوني كه واست باقي مونده رو قورت بدي.
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
1
15
انتخاب همسر مانند انتخاب کفش می ماند گاهی برای انتخاب زیبا ترین بیرون میروی اما در نهایت کفشی را انتخاب میکنی که با آن احساس راحتی میکنی
پاسخ ها
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
دقیقا...البته منکه هنوز پیدا نکردم حلا چه زیبا چه راحت..
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
دوست عزیز لطفا با نگاه تلافی جویانه جواب ندید.درسته که پسر بی عرضه دنبال پول مفت میگرده.ولی دخترایی که تو خونه پدر به ارزوهاشون رسیدن دیگه از پسر توقع شاهکار کردن و ندارن و زندگی میکنن تا فکر کردن درباره رویاهاشون
مادر اریانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
1
6
متاسفانه آموزش وپرورش ما در طول این سی وچند سال بدوکاملا برعکس عمل کرده وجامعه امروز ما نتیجه زحمات بیهوده اوست
امیرسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
23
9
هانیه خانوم من مدیر عامل یک شرکت فنی و مهندسی ساختمان هستم بیست و نه سال سنمه عضو نظام مهندسی هم هستم دانشجوی دکترا هم هستم هم خونه دارم هم بهترین ماشین پس گدا گشنه محسوب نمیشم در خطاب به شما باید عرض کنم دنبال دختر پولدارم چون با یک گدا گشنه عین شما زندگی دشواره اینهمه تلاش کردم که یک وقت با گدا گشنه ای همچون شما ازدواج نکنم طرز حرف زدنتونو بفهمید شما رنگ فوق دیپلم رو هم ندیدید چه برسه به دکترا پوزخند
پاسخ ها
داردار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
ادب مرد به از دولت اوست....همه دکترا دارن داداششش...هر کسی هم به اندازه خودش پول داره ..کسی رو با الفاظ بد مورد خطاب قرار ندید..
اگر تنها برای پول کسی یا زیبایی کسی با وی ازدواج کنید هرگز به آن دو نخواهید رسید..اصلن شاید بخاطر همین دو هم اونا رو از دست بدید..
نگین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
امیر سام اولن امار طلاق بین همین زنان به قول شما پولدار تحصیلات زیادرایج شده.شمازن میخوای عقده های مالی تو پر کنه برو بگیر حق نداری دیگران رو گدا بخونی.گدا تویی که زن رو واسه پول میبینی فهمیدی .جلو پدر زنت خم راست بشی چشم بگی قربون صدقه زنت بری.ماهم هیچوقت حاضر نیستیم با مردی که همه چی داره زندگی کنیم که بخواد به ما بگه گدا.
آتنا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
آقای محترم از طرز حرف زدن شما معلومه که شما هم رنگ سیکل رو ندیدی چه برسه به دکترا...خخخخخخ...هانیه خانوم راست میگه الان اکثر جوون ها دکترا و فوق لیسانس دارن و بیکارن مثل من و خیلی از جوون های فامیلمون... نمونه اش خودم که ارشد برق دارم و بیکارم اونم از دانشگاه سراسری...
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
خانم آتنا
اون از بیعرضه گی خودتان است که با این مدرک کار ندارید. لطفا آن را به سایرین تعمیم ندهید.وگرنه بنده هم اکنون با همین مدرکی که میفرمایید مشغول کار هستم.
ملیکا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
به نظر من آقای بی سواد و گدایی که با ادب و
مهربون باشه از آقای دکتر باسواد ولی بی ادب و
بد اخلاق و از خود راضی برای ازدواج با ارزش تره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
5
4
زنان امروزی پرتوقع شده اند همه چیزو به نفع خود تفسیر میکنند حتی زنان محجبه ای که از اسلام جز حجاب چیزدیگری یاد نگرفته اند به این میگن اسلام گزینشی ٬با این توضیح که خیال میکنند اسلام فقط در چادرخلاصه شده لاغیر زندگی با چنین زنانی بسیارمشکل است متأسفانه به توصیه های دینی که پایه های زندگی را مستحکم میکنند توجهی نداشته وبنظرم روش درست شوهرداری را یادنگرفته ویاعمل نمی کنند ولی روشهای شوهرآزاری را خوب بلدند درتمامی جوانب .با این حساب بنده بعنوان یک طلبه اصلا تمایلی به ازد‌واج پسرم با یک دختر ایرانی ندارم به صدها دلیل٬که توضیحش درین مقال نمیگنجد...
پاسخ ها
نگین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
اقای طلبه همه دختران ایرانی را محک نزنین من خودم مردان مذهبی مثل شمادیدم که مهریه دختراشون 300 سکه به بالا میزدندولی واسه پسراشون دنبال دختر کم توقع هستن یا خارجی . پس مشکل خود شماپدرها هستین نه دختران ایران.توقعات شما مردا بالاست. خواهران من با اینکه پدرم شاید ایمانش مثل شما نباشه مارو با 14 سکه به پایین عروس میکنه همیشه پدرم میگه بیشتر به همسرانتون برسیدتابه من.پس بدونین پدران سخت گیرن نه دختران شما مردا پرتوقع هستین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
دوست من با طلبه ازدواج کرده و پسره براش کوچکترین چیزی نمیخره....اگرم دوستم چیزی بخواد میگه توقعت زیاده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
1
5
سلام به دوستان عزيز.
حيفه با هم طورى حرف بزنيم،كه نشان بى حرمتى ما به هم باشه،اعصاب جوناى جديد زود خط خطى ميشه.به نظرم من ،نظر هرشخصى محترم است،ولى دوستان يه خواهش كوچيك.لطفا نماز بخونيد كه اگه پول دار باشين يا فقير،آرامشى كه لازمه ى زندگيه رو خواهيد داشت،البته براى خدا باشه،نه ريا. عزيزان خيلى به پول تكيه نكنيد،انقدر ميشناسم پولدار بودند فقير شدند وبرعكس،مرد يا زن بايد پولش هلال باشه،توقعش زياد نباشه،تو زندگى ديگران سرك نكشه،و عاشقانه زندگى كنه.خيلى از دوستام رو كه در نگاه اول زيبا نديدم،الان عاشقانه دوست دارم،اخلاق سرمايه همسر آينده ى شما ست.به اميد ازدواج موفق تك تك شما عزيزان.
اویتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
1
12
سلام، این معیارهایی که ازش صحبت کردین کاملا غلطه، من خودم دختری هستم که هم از نظر ظاهری خیلی خوبم چوری که همیشه مورد توجهم، هم اینکه تحصیلات و شغل خوبی دارم و هم از یه خانواده ی خیلی خوب تحصیل کرده هستم و تو جای خیلی خوب تهرانم زندگی می کنم، از نظر اخلاقیم مشکلی ندارم ولی متاسفانه هر پسری که سمت من میاد حاضر نیست با من ازدواج کنه و میره سراغ دختری که نصف ویژگی های من و نداره، چون معتقده که نمی تونه خواسته های من و براورده کنه در صورتی که اصلا پر توقع نبستم و فقط اخلاقیات و انسانیت برام مهمه. هیچ معیار خاصی برای پسرا وجود نداره و این فقط بر می گرده به دختر که چقدر تجربه ی دوستی با پسرارو داره که بتونه مخ یه پسر و برای ازدواج بزنه( خیلی عامیانه گفتم که موضوع روشن شه.)
پاسخ ها
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
دقیقاً. گل گفتی. پسرهای این دوره ترسو شده اند و چیزی رو که تصور می کنند باور دارند و حتی حوصله امتحان کردن و درست و غلط بودنش رو ندارن
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
0
17
خطاب به اون برادری که قضیه حجابو زیباییو مطرح کرد میگم.البته الان خیلیا اینطوری فکر میکنن.لططططططططططططططططططططططططططططططططططططططفا بفهمین که نباید دختری که موهاش تو ا و ساده لباس میپوشه و ارایش نداره رو با یکی که خودشو خفه کرده انقد ب ظاهرش رسیده مقایسه کرد و به یکی گفت خوشگل و ب اونیکی زشت.لطفا بفهمید اقایون.که حجابو سادگی زیباییارو مخفی میکنن و ممکنه دختری ک شماها بش نمیگین خوشگل اگه فقط یکککککم ب اصطلاح به خودش برسه بقدری زیبا و عوض میشه که باورتون نمیشه همونه.و بالعکس اگه ارایش اونیکی دختره رو ازش بگیرین شاید کاملا قانع بشید که نه تنها زیبا نیست خیلیم افتضاحه.
واقعا برا کسایی که انقد کنجد مغزن و گول لوام ارایشیو...رو میخورن متاسفم
پاسخ ها
آتنا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
با نظر مریم خانوم کاملا موافقم به خدا من دختری هستم که بدون هیچگونه عمل زیبایی گونه ها و لب برجسته و دماغ سر بالا و چشم و ابروی خیلی قشنگی دارم طوری که تو دانشگاه همه بهم میگفتن شبیه ابرو گوندشی اما شوهرم قدرمو نمیدونه و هروقت ازم ناراحت میشه بهم میگه فکر میکنی فقط خودت زیبایی الان همه زن ها و دخترها قشنگن ...میگه من خوشگلایی دیدم که تو به گرد پاشون نمیرسی...میگه قبل ازدواج با تو خیلی بهتر و خوشگلتر از تو دختر دیدم که آرزوشون بود با من ازدواج کنن..قبول دارم همیشه دست بالا دست بسیار هست ولی به خدا من هر مهمونی یا هرجایی میرم اونقدر زیبا هستم که بیشتر از همه به چشم میام تو هر مجلس و مهمونی اونم بدون کوچکترین عمل و آرایش غلیظ و چهره کاملا ظبیعی با آرایش ملایم...به نظرتون آیا این انصافه که با این همه زیباییم مدام شوهرم زیبایی زن های تو خیابون که اکثرشون غیر طبیعی و با عمل و آرایش زیبا هستن رو به رخم بکشه؟آیا این انصافه مدام سر هر اختلاف کوچیک و بزرگی بهم بگه من طلاقت میدم و زن قشنگ تر از تو میگیرم...بعضی وقت ها احساس میکنم شوهرم منو فقط به خاطر زیباییم و پول بابام گرفته چون همه اش از بابام انتطار کمک مالی داره...ببخشید که طولانی شد اما واقعا خاک بر سر مردهای بی غیرتی مثل شوهر من که زنو فقط برا پول و زیباییش میخوان و بعدا مدام تهدیدش میکنن که زن زیباتر از تو میگیرم...به نطرتون من چیکار کنم؟
م.ا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
0
0
سلام با اویتا موافقم
داداش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
0
4
سلام. سن ازدواج بالا رفته و واقعا غير قابل انكاره.سخت گيري دخترپسرا تو انتخاب هم.
شما چندبار رفتی خواستگاري يه بار وبس.يه نخ شنيدي پاپس كشيدي.دخترخانم شما چندتا خواستگار رو رد كردي حالا پشيموني.
حالا ديگه هيچي مهم نيست.اگه مثل قديما زن ومرد همديگه رو نميديدن انگاري بهتر بود.اون وقت همه ميرفتن خونه ي بخت.الان كه انتخاب ازاد شده ،جوون سالاري شده، ديده سالاري شده،همه ناز ميكنن.بابا مهربون باشيد.ازدواج كنيد.باوركن از انتخابتون پشيمون نميشيد.بلوف نميگم ها.بچه جنوب.
ياعلی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
0
15
دکتر جون خودتو ناراحت نکن هرکی دوست داری بگیر یه پیرزن تو محله ماهست در حد نو خوراک ادمای طالب ترقی مثل خودت ادرس بدم
الهه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
7
5
من خودم مطلقه هستم هم نجابت دارم هم زيباييم روحفظ كردم وتازه وضع ماليمون خوب نيست بسرهايي خواستكارم هستن هم تحصيل كرده وهم شاغل وهم خانواده دارتازه من جواب ردميدم واكثرمردها به نجابت بيش ازحد اهميت ميدن نه به وضع مالي دختر
پاسخ ها
آتنا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
الهه خانوم اکثر پسرهای ایرانی که به دنبال ازدواج با مطلقه هستن یه نیت شومی پشت انتخابشون هست یا به خاطر آسون ازدواج کردن و بعدا اگه دختره چیزی خواست بکوبن سرشو بگن تو مطلقه ای نباید مثل دخترها پرتوقع باشی...یا اینکه دنبال زیبایی یا پول دخترن...تو رو خدا تو انتخاب دومتون اگه پسر اومد خواستگاریتون خیلی مواظب باشین که نیت شومی پشت سرش نباشه(البته اینم بگم همه پسرها اینطور نیستن اکثریتو گفتم) من خودم مطلقه بودم با یه پسر خوشتیپ و به ظاهر خوش اخلاق و خوب ازدواج کردم با اینکه وضعیت مالیمون خیلی بالاتر از اونا بود و برام فقط انسانیت و اینکه چهره اش به چهره ام بخوره و خوشتیپ باشه مهم بود...اما الان که اون حرفارو که تو بالا گفتم بهم میزنه از زندگی سیر شدم و فهمیدم که چقدر اشتباه کردم اما این بار راه بازگشت ندارمو مجبورم تحمل کنم...ازت خواهش میکنم اشتباه منو تکرار نکن و خیلی مواظب باش اگه میخوای با پسر ازدواج کنی خیلی تحقیق کن و دقیق باش...ولی در کل مطلقه با مطلقه ازدواج کنه بهتره...اگه میتونستم برگردم عقب به احتمال قوی با مطلقه ازدواج میکردم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
جالبه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
8
3
من دختر ۲۵ ساله هستم محجبه و چادری هستم همیشه به خاطر ظاهر زیبایی که دارم و نجابتم مورد توجه هستم خواستگارهای زیادی با موقعیت های خوبی دارم خودم مدرس زبان هستم ولی وضعیت مالی پدرم اصلا خوب نیست پایین ترین نقطه تهران زندگی می کنیم ولی هر پسری که خواستگاری من میاد اصلا به وضعیت مالی ما توجه نمیکنه خودش و خانوادش میپسندن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
پس منتظر چی ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لابد شما تا حالا نپسندیدی!!!

بی خیال

دختر باید باشی و سنت رفته باشه بالا تا معنی این پستو بفهمی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
پس چرا ازدواج نمیکنی؟
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
2
20
از ما و خيلي هاي ديگه هم ميپرسيديد ميگفتيم، نه فقط از اين بي غيرتها.
از نظر بنده كه 28 سالمه و مهندسي شيمي هم در يك دانشگاه صنعتي سراسري تموم كردم، دختر بايد مومن باشه. اخلاقش خوب باشه. مهربان باشه.خيلي باحيا و با حجاب باشه. حتي اگه وضع ماليم سخت باشه بايد بشبنه خونه و كار نكنه چون نميخوام بخاطر پول ناموسمو بفروشم به رفتن جلوي نامحرم و كاركردن.خانه دار باشه.اگه ميخواد علم ياد بگيره تو خونه هم ميتونه.زيبا باشه ولي طوريكه به دلم بشينه و گرنه اكثر دختران زيبايند.مهم اينه كه به دل بشينه. كه هر مردي سليقه اي داره. خانواده خوب و با اصالتي داشته باشه،ولي از لحاظ مالي مهم نيست بالاي متوسط باشند يا پايين.
مهمترين ملاكم ايمان قلبيه. نه فقط ظاهري. چون اگر ايمان قلبي باشه، ظاهر هم حتما درسته.اما برعكسش شايد اينطور نباشه.
همه اينها بخاطر اينه كه از زندگي لذت ببرم، و روحا پيشرفت كنم. دختري كه حجاب نداره مگه ميشه ازش لذت برد. اون مال ديگرانه. كسي كه ايمان نداره مگه جلوي مشكلات صبر ميكنه زندگي رو به كام آدم تلخ ميكنه. يه حرف رو اشتباه بگي مگه ميبخشه. مادر شوهر يه چيزي بگه مگه ول ميكنه. اخلاق نداشته باشه مگه ميتونه ببخشه. اصلا مگه ميتونه بچه خوب تربيت كنه. بيرون خونه باشه كي ميخواد به شوهر و بچه هاش برسه. اصلا وقتي هزار جور چشم اونو ديد و چند ساعت بيرون كار كرد مگه ميتونه نيرو بذاره براي محبت به شوهرش.
دوست عزيز كه زحمت كشيده و اين نظر سنجي از چند نفر را گذاشتيد بهتر بود يا بجاي اين نظر سنجي يك نظر سنجي كامل هم كه شامل ديگران و از دانايان و اساتيد هم بود ميگذاشتيد يا در كنار اين، يك تحقيق مختصر هم از دين، بعنوان راه حل ميگذاشتيد تا جنبه مثبت بيشتري به كارتان ميداديد. با عرض پوزش و تشكر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
احسنت...یارو که مقاله رو نوشته تو خواب و خیال سیر می کرده...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
اين مقاله رو يه "يارو" ننوشته . يه ننه قمر بوده.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
عالی بود داداشی ، منطقی ترین نظری بود که تا اینجا دیدم .
بهاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
8
11
به نظرمن مردها راضین زنش شون همه کاره باشه وگدشته کثیقی هم داشته باشه اماخشگل باشه خخخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
1
5
سلام شما لطفا از زبان خانوما صحبت نکن که بیکار میمونن ،حوصلشون سر میره خانوما هزار تا کار دارن که تو خونه باید انجام بدن
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
0
2
سلام.امروزه همه عقلشون ب چشمشون.زیبایی،پولداربودن،شاغل بودن و...فقط ظاهرفقط ظاهر.والا اونی ک اینهارونداره پرتوقع وای ب حال بقیه.بعدشم ازدواج ‏ دیگ معنی نداره بااین همه استرس،گرونی،بیکاری،و...
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
0
0
بانظراویتاخانم موافقم.هرچندک ‏.....
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
1
1
حرف های آقا مهدی را قبول دارم. ولی میشه یکی به من بگه اون آقایی که ظاهرش متناسب با کارش با شخصیته اما در محیط کارش خانم های بد حجاب و خیلی معذرت میخوام این لفظ را به کار میبرم , لوس و خودشیرین هستند, بازهم این آقا با خانمی ازدواج میکنه که محجبه و دختر سنگینی هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
اتفاقا موقع زن گرفتن همه می رند سراغ دختران سنگین کسی از ادم سبک و جلف خوشش نمی اد
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
2
5
سلام.آقامهدی زن بایدکارکنه.اگ خوب باشه واون ویژگیهاروداشته باشه چ خونه چ بیرون پاک وخوبه.اگ هم بی حیاباشه توخونه ام بی حیاس
rozhin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
0
2
ملاک پسرها برای ازدواج فرق کرده این هم ناشی ازوضع اقتصادیه پسر جوان حاضره با دختر 10 ،20سال بزرگتر زندگی کنه ولی در شرایط اقتصادی خوبی باشه ، و زیراین زندگی مصنوعی به خواسته های معقول ونا معقول خود برسد. این دختران و زنان آینده به این مردان افتخار نمیکنند وتنها به او به عنوان تکیه گاه تنهاییشان وچاره جز این انتخاب فرصتی نداشتن نگاه میکنند و اغلب از ازآنها هیچ انتظاری ندارن و این پسر ها برای اینکه کمرشون در آینده زیر وضعیت افتصادی خم نشه تن به این ازدواجها که باب شده میدهند
کدام مرد که خودش وضع مالیش خوبه و هرچند هم سن سالش زیاد. باشد دنبال زنی بزرگتراز خود نیست او به دنبال زنی کم سن و سال تر میگردد
پسرها در زندگی شان به دنبال یک دختر پولدارو شاغل میگردند که نقش یک مرد را در زندگی آنها داشته باشد .حاضرند خانه خود بی کار درخانه نشسته خانه داری کنند.
پاسخ ها
غریبه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
امروزه دیگه به سن شناسنامه ای افراد فقط نگاه نمی شه بلکه سن واقعی هرکسی برایند سن شناسنامه ای، سن عقلانی ، روانی، سن زیستی و ظاهری و خیلی مسائل دیگه هست ...خیلی از اقایون هستند که با وجود داشتن سن بالا به اندازه یه پسر 30 ساله نمی فهمند و برعکس ...پس صرفا اگه کسی با پسر کوچیکتر از خودش ازدواج کرد به خاطر مسائلی نیست که شما نام بردید...و تکیه گاه بودن فردی به لیاقت ها و نقشی که در ذهن یک دختر داره برمی گرده نه به سن و سالش...خیلی از افراد رو می شناسم که ازدواج معکوس داشتند ولی می شه گفت از نظر سطح مالی در سطح همدیگه هم بودند و هم تحصیلات....
ماریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
2
7
ما دخترها به راحتی تشخیص میدیم که پسر به دنبال پولمون هست یا خودمون! و اگه پسری دکتر یا خوش تیپ باشه یا هر مزیت دیگه ای داشته باشه، اگه ما رو دوست نداشته باشه و تظاهر به عشق کنه، به راحتی متوجه میشیم و هرگز باهاش ازدواج نمیکنیم. تازه مگه بعد از ازدواج قراره پدرمون زندگی ما رو ساپورت کنه؟!!!!
واقعا شرم آوره. یک دانشجوی پزشکی با من دوست شده بود ، طوری در مورد زندگی و خانواده ام سوال پیچم کرده بود که انگار مسابقه بیست سوالی شرکت کرده بودم! حالم ازش به هم خورد. اگه شما آقایون به دنبال دختر پولدار هستید امیدوارم که موفق باشید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
خب پس چه سوالی باید می پرسید؟
مگه سوالی که در مورد پدر و مادر می پرسند فقط به خاطر پوله؟
"به نظرم هیچی نمی تونه جای دوست داشتن و علاقه رو بگیره"
ملیحه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
1
10
دوستی داشتم که وضع مالی بسیار خوبی داشت. با پسری دوست شد که خیلی بهش ابراز عشق میکرد و قرار ازدواج گذاشتند. من همون دفعه اول که آقای داماد رو دیدم متوجه شدم که عاشق دوستم نیست و فقط به خاطر پول داره باهاش ازدواج میکنه. این موضوع رو به طور غیر مستقیم به دوستم گفتم و ازش خواستم بیشتر دقت کنه و اون هم دختر باهوشی بود ولی خانواده اش به خاطر تحصیلات بالای پسر بیشتر از دوستم موافق این ازدواج بودند. ولی بعد از ازدواج همین خانواده دوستم بخصوص پدر و برادر و باجناق پولدارش مرتب به پسر سرکوفت میزدند که دختر ما قبلا از ترکیه و اروپا خرید میکرده و الان از تهران... . سر هر موضوعی به دامادشون تیکه می انداختند. البته شوهر دوستم هم از یه خانواده متوسط به بالا بود و همه چی برای دوستم فراهم کرده بود ولی هر چی تلاش میکرد به پای خانواده دوستم نمیرسید. خلاصه بعد از دو سال از هم جدا شدند و خانواده دختر با اینکه خیلی اصیل بودند ولی تا ریال آخر همه زندگی پسر رو ازش گرفتند و جمله آخری که بهش گفتند این بود که برو از خانواده هم سطح خودت زن بگیر.... . همه این لج بازی خانواده دوستم به خاطر این بود که متوجه شده بودند پسره به خاطر پول با دخترشون ازدواج کرده بود. بگذریم که بعد دوستم با یک پسری ثروتمند تر از خودش ازدواج کرد و الان شوهرش واقعا عاشقشه. این رفتار معمول خانواده های پولدار با داماد در سطح پایین تر از خودشون هست چون خانواده های دخترهای پولدار همیشه منتظر یه خواستگار پولدارتر از خودشون هستند...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
2
3
آقای دکتر شاید همه اینهایی که گفتید رو داشته باشید (البته شاید!)، ولی مطمئنا در گذشته شرایط مالی سختی رو تجربه کردیدکه اینطور نسبت به پول حساس شدید. شما حتما با یک دختر پولدار ازدواج خواهید کرد چون خواستن توانستن است ولی به پولش نخواهید رسید یا اگر هم برسید موقت ، چون حساسیتتون نسبت به این موضوع براتون مشکل ساز خواهد شد و مطمئنم که نمیتونید برای مدت طولانی نیتتون رو پنهان کنید..... .
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
1
3
بنظرمن دخترخوب کم هست دختر باید مهربون باشه طرفو درک کنه مشکلات خستش نکنه اجتماعی باشه خونواده دوست باشه فقط و فقط اخلاق بقیه معیارها کمتر تاثیر دارندختر بامعمعرفت محجبه نیست تو اجتماعه اما هرگز خیانت نمیکنه اگه زنه پولدار گیرت بیاد اما بدجنس و خاعن باشه زندگیتو زهرمارت کنه اگه یه زنه محجبه گیرت بیاد ک روش نشه تو اجتماع باشه و ندونه بچه آیندشو چطور بزرگ کنه اگه زیباترین زن شهرنصیبت بشه و خیانت کنه اونوقته که میفهمی باید باعشق انتخواب میکردی نه بخاطر معیارهات

پسر خاله من یبار عاشق شد باعشقش عقد کرد بااینکه میپرستید زنشو اما بخاطر پول بایه خانم دکتر پولدار ب عشقش خیانت کرد اما بعد از طلاقش چهاربار ازدواج کرد هنوز هم اثا حوصله زنو زندگی رو نداره
باعشق ازدواج کن تا خوشبخت بشی پول هرگز نمیتونه خلا احساس آدمهاروپرکنه
زنان محجبه و زیادی متدین انتخوابه افراطی هست ببخشیدا اما زنها اگه بشینن تو خونه و فقط کتاب بخونن ک نهایتا افسرده میشن یا ضعیفو بی دستوپا
پاسخ ها
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
بنده زیبا محجبه و بسیار اجتماعی هستم
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
3
5
سلام .بابا کمتر شعار بدین خفمون کردین.دختر باید مهربون باشه وفلان باشه ازاین حرفا........شماپسرا فقط دنبال سو استفاده از دخترها هستین.شماپسرا احساسات دخترارو به خاطر اهدافتون به لجن میکشید.شماپسرا در زندگی ک هیچ پوخی نیستیدهیچکی ادم حسابتون نمیکنه میخایید باامکانات وویژگیهای زن ها بی عرضه گی خودتون رو جبران کنید.اینده دختراروهم تباه میکنید .....
داریوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
0
0
سلام بر برادران و خوهران گلم
از این حرف ها بگذریم برا دادش کوچکتو یه دختر پیدا کنید .سن 27سال فوق لیسانس شیمی شاغل در شرکت نفت به دلیل زیاد بودن کارم نتونستم دنبال دختر بگردم .قرار بود با یکی ازدواج کنم که پدرش قبول نکرد خیلی هم براش موندم .بهمین خاطر هنوز ازدواج نکردم.کممممممک.
غریبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
1
5
سلام...مقاله ای که نوشته شده به نظر می رسه اپدیت شده و به روز نیست...چون همین طور که پسران دارای تحصیلات عالیه هستند دختران هم دارای تحصیلات عالیه هستند...این طور نیست که هر پسری با هر معیاری برای یه دختر بیاد جواب مثبت بدند...خیلی از دختران هستند که پسری رو که ایمان و اخلاق داره ولی وضع مالی متوسطی داره رو ترجیح می دند به پسری که خیلی پولداره و فلان کارخونه رو داره ولی ایمان و اخلاق نداره...اتفاقا کمبود پسری وجود نداره و طبق اخرین امار معیارها فرق کرده....اگه دخترا ازدواج نمی کنند معناش این نیست که خواستگار ندارند معناش این هست که هرکسی رو لایق ازدواج با خودشون نمی بینند حتی اگه دکتر یا مهندس باشه مهم نیست ...مهم مسائل دیگه ای هست که یه مرد برای اینکه بتونه به عنوان تکیه گاه بودن باید دارا باشه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
جالب شد!!
كمتر توي توهم دست و پا بزنيد!
پسرها تن به ازدواج نميدن يا دخترها؟؟
اينطوري كه شما داري ميگي يعني دخترها دائما ميرن خواستگاري؟؟(خنده)
غریبه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
جالبتر اینه که حقیقت انکار نشدنیه!
توهم شما به سر می برید که هنوز در دوران مرد سالاری سیر می کنید!
شما فکر کردید هرکی که از در بره خواستگاری یه دختر جواب مثبت می گیره؟؟ خیر اقا ثروت و داشتن شغل تنها معیار مسلم برای ازدواج نیست این دوره مرده واقعی کم پیدا می شه و خیلی ها حاضر نیستن به هر قیمتی ازدواج کنند حتی اگر طرف پولدار باشه ولی از اون طرف اخلاق و ایمان درست حسابی نداشته باشه...مادی شدیدا!
چه ربطی داشت الان من همچین حرفی زدم؟!( خنده)
sahar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
1
4
سلام دخترای عزیز لطفا بیخیال ازدواج شین مردا از مومن فقیر ثروتمند کلا تو هرتیپ شخصیتی ک باشن خیانت میکنن حالا یکی علنا یکی مخفیانه
sahar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
0
0
سلام من قصد ازدواج دارم 20 سالمه قد 176 .قیافه خیلی جذابی دارم (نظردیگران این بوده و هست) خواستگارای زیادی دارم اما متاسفانه تا الان خواستگار با ایمانی نداشتم چون ایمان واقعی برام خیلی مهمه خیلی من ی دخترم ک دیپلم طراحی دوخت دارم و دانشگاه نرفتم و مشغول کار آزاد هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
مشکل خیلی از پسرا مثل شما هم همینه
مهدیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
1
سلام
چه خبره اینجا
چرا اینقدر همه مادی شدن
دو روز دنیا رو فقط با کسی که واقعا دوس دارید باشید
از یه متوسطی شروع بشه کافیه
اگر با کسی که دوس دارید زندگی کنید خوش میگذره و زود میگذره
مگه تا ابد تو این دنیا میمونید که اینقدر دنبال مال دنیا هستین
نمیگم هیچی نباشه ولی یه زندگی متوسط ولی شاد بهتره تا یه زندگی مرفه و با دعوا که هر کی به فکره پولدارتر و خوشگل تر باشه
بچه نکنید این کارو. ..
من 31 سالمه ولی همه میگن 26 اینا بهت میخوره مهندس نرم افزار
وضع مالی خیلی خوب بدون جراحی و به نظر خودم معمولی
ولی همه دوس دارن چون اخلاقم عالیه
خواستگار زیاد داشتم ودارم ولی متاسفانه کسی که مثل خودم باشه طرز فکرش نبوده
نمیگم همه ولی آرزو به دل موندم خواستگاری داشته باشم که دنبال پول نباشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
زیاد خودتونو خسته نکنید هر چی خدا بخواد همون میشه .
محمد طاها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
0
0
سلام
رزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
0
1
تو این دوره زمونه چرا مهمترین و اصلی ترین ملاک پسرا برای ازدواج شده فقط قد و زیبایی ظاهر ...
چرا دختری که زیباست یا دختری که بی حجابه ، بهترین موقعیت رو برای ازدواج داره ... واقعا جای تاسف هست که مملکت اصلی بی حجابی ارزش شده و نشانی از روشنفکری. ومهمترین
ملاک ازدواج ظاهر...واقعا آخر الزمانه
mehra
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
1
4
خاااک واقعا اسم خودشونو گذاستن مرد؟ اینا باید شوهر کنن تا اینکه زن بگیرن مرد اگه غیرت داشته باشه به خودش اجازه نمیده زنش پول بیاره تو خونه و گذشته ازاینا غرور مردونه هم ندارن نه غیرت دارن نه غرور. مرد نیستن که....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
ببینید خانم محترم من تو دانشگاه برای قصد آشنایی با یکی رو داشتم بعدش دیدم از نظر اعتقادی و حجاب و ... با ملاکهای های من سازگار نیست بعدش دوستان پیشنهاد دادند با یک خانم چادری که همکلاسی این خانم بود آشنا بشم من خواستم با ایشون آشنا بشم در جواب به من گفت: خیلی بی شخصیتی، از ظاهرت خوشم نمیاد!
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
0
0
سلام.همه آدمها دنبال منافع هستن.هرکی منافع بیشترداشه باشه ‏ میچسبن بهش.دختروپسرفرق نداره...پول داشته باش ولی آدم نباش.خوشگل باش ولی بی معرفت وبی حیاباش.ظاهرت خوب باشه ‏.باطن اگه ‏ خراب بودطوری نیست.خوب صحبت بکن دلم فریب عالیه.حالا اگ پشت حرفات دروغ و ر یا باشه طوری نیست.تواین روزگار وقتی طرف مقابلت دوسداره دروغ وریا بشنوه باید
گفت....وبایدفقط ظاهر
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
1
3
بابا بیخیال هی دختر پولدار پولدار میکنید،واقعا خجالت داره یه مشت بی غیرت جمع شدن تشکیل ملت دادن،آخه عزیزم بابای من چرا پولشو باید بده یه داماد بی عرضه ای مث تو،در ضمن دخترای پولداری مث من حتما با پولدار ازدواج میکنن طرفم ک خودش پولدار باشه هیچوقت غرور خودشو پیش پدر زن نمیشکنه چون خودشم داره.درسته میگن شوهر کم شده ولی ن دیگه مث اینا،شوهر خوب و باشعور شاید کم شده باشه ولی مث شما زیاده،لطفا آقایون از این توهمات بیاین بیرون خخخخ
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
1
2
واقعا....واقعا...برای همه این آقایون که معیارشون برای ازدواج پول و زیبایی بود متاسفم......مهمترین معیار من نجابت دختر است ..این مهمترین معیار برای یه مردی است که نمیخواهد پاش به دادگاه برسه...زیبایی و پول هیچ تضمسنی برای زندگی مشترک نیست...
سمیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
1
7
من دانشجوی پزشکی ام. پدر و مادرم هم پزشک هستند. پدرم استادمه. خیلی خواستگار دارم. همه دوستام بهم میگن به خاطر اینکه خوشکلی این همه خواستگار داری. اما خودم میدونم همش به خاطر وضع مالی پدرم هست که خواستگار دارم.اما از همشون متنفرم.حالم از همشون به هم میخوره.کاش وضع مالی ما اینقدر خوب نبود.کاش زیبایی نداشتم.کاش در خانواده ای متوسط زندگی میکردم ولی پدر و مادرم با هم رابطه خوبی داشتن..همش توی خانواده ما دعواست.پول هست اما ارامش نیست پدر و مادرم هر دو لجباز و مغرورند..فقط به خاطر من دارن زندگی میکنن. من نمیخوام آینده ام مثل پدر و مادرم باشه.میخوام با یه پسری ازدواج کنم که نه پولم براش مهم باشه نه زیبایی ام..فقط و فقط باعاطفه و باایمان باشه.
پاسخ ها
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
شما دنبال چيزي هستي که نداري .مهر.عاطفه.محبت.دوستي .اما همه پسرهه هم بدنيستن وبه هرحال هستن کسايي که شمارو بخاطر خودتون و دوست داشتن بخان .بنده هم قبول دارم مهمترين چيز توي زندگي ارامشه و بس
سایه
|
United States
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
0
2
سلام به نظر من حجاب مهم نیست حیا مهمه در ضمن من خودم علاقه به پول ندارم ولی پدرم میکه باید باکسی ازدواج کنی که پول داشته باشه من یکی دونه مو تو نازو نعمت بزرگ کردم نمیخوام دادماد گردن کلفتم بیاد از مال من بخوره به ریشم بخنده عمرا شوهرت بدم به این لندهورا خدایشم راست میگه هرکی میاد خواستگاری واسه پوله اینقده جالبه منم بهشون میخندم مخصوصا وقتی با اعتماد به نفس کامل میان خواستگاری جواب نه میدی همچین خیط میشن تازه از خودم کوچیک ترم میان خواستگاریم تاحالاهم ندیدمشون که بگم عاشق چشم و ابروم شدن خوب معلومه واسه پوله کی باکسی ازدواج میکنه که پول پرسته
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
0
2
من از پسری که چشمش دنبال پول و موقعیت خونوادگیم باشه به جای اینکه به باطن و شخصیتم اهمیت بده متنفرم خودم دانشجو دکترا هستم چند وقت دیگه هم انشاالله عضو هیئت علمی میشم
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
0
6
به نظر شما کسی این کامنت ها رو بخونه دیگه میلی به ازدواج میمونه واسش!!
سنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
1
1
سلام من عاشق یه مردپزشک ک ۱۰سال ازخودم بزرگتره شدم پول مقام وثروت این آقااصلابرای من مهم نیست زیبایی آنچنانی هم نداردامانمیدونم چرااینقدواسه من جذابه ومنودربدروشیدای خودش کرده امامتأسفانه آدم سختیه ودوست داشتن منوباورنداره.خیلی مغروره.گذشت توکارش نیست...من خیلی یکه خوردم همش فکرمیکردم مردهارومیشه درک کردوشناخت امااین آقامنوناامیدکردخودشم میگه که من دنبال دخترای آنچنانی ازلحاظ تحصیلوزیبایی ..نیستم خدایااین مردچشه؟کجای دنیاش غرق شده اصلادیگه مخم نمیکشه ازمردجماعت گریزان شدم
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
1
2
آقایونی که اینجا حضور دارید به درجه ایمانتون چه نمره ای میدهید؟ تعریفتون از ایمان چیه؟
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
0
3
سلام.بعدازچندوقت که مطلبی نوشتم لازم بود حرفی بزنم.من خودم وکیل دادگستری هستم.وقتی پروندهای طلاق روک میخونی افسرده میشی.اتفاقا یک دوستی داشتم پروندهاروک خوندبعدازچندوقت ندیدمش بهش گفتم کجابودی؟گفت پیش روانشناس.گفت آخه وقتی پروندهاروخوندم اصلا ازهرچی زن ومرد حالم بهم خوردروانی شدم اصلا ب هیچکس اعتمادندارم و......کاش همه چی پول بود.کاش دردپول بودبخدا علاج داشت.بی غیرتیه ک علاج نداره.بی عفتی ک علاج نداره.توبگو پسرخوب ولی تنبل تن پرورچ فایده؟اصن پسرپولدارباشه وقتی زنا کاره و همه کارس چ سود؟توبگو دخترپولداروقتی بی عفت ‏وبی ‏حیاس...وقتی زن زندگی نیس چ فایده؟ی خانمی میگف ایمان؟ایمان واقعا ایمان کجای زندگیهامونه.باید بامیکروسکوپ دنبال ایمان انسان هابگردی شایدوالبته شایدشایدپیداکنی.یکی هم مثل سمیرا خانم همه چی داره پول،‏ خانواده دکتر.ب قول خودش پزشکم ک هست.بازم ناراضیه ناراضی.آدم ازاین روزگار خندش بگیره یاگریه کنه؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ملیکا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
واقعا حق با شماست. من دیگه داره گریم میگیره!...
Fatemeh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
1
3
ادم این کامنتارو میخونه داغون میشه...چرا انقد باهم جنگ دارین!!!
ایدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
1
4
سلام
پسرا چقدر پرتوقع شدن حالا ما که بابامون پولدار نیس با اینکه خوشکلیمو تحصیلات داریم نمیتونیم ازدواج کنیم الان مگه ی پسر که فوق لیسانس داره چقدر تضمین داره ک این شغل داشته باشه ک اینقدر پر توقعن؟
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
3
2
ای خدایک خانم دکترخوشگل،پولدار،پاک،با ایمان،یکی یدونه،مهربون،نصیبم کن
سیاوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
2
1
مردان اسیر شهوتن و زنان اسیر ثروت . دخترای عزیزی که تو دوستی فقط و فقط به ماشین لوکس پسر نگاه میکنید و دوست میشید و در ازدواج فقط به مال و ثروت پسر نگاه میکنید و ازدواج میکنید شما چرا انقد ادای آدمایه فارغ از مادیاتو در میارید . خب معلومه پسرم به پول دختر توجه میکنه. همه دنیا میدونن مشخصه اصلی کل دخترا پول پرستیه . دخترا عاشق ثروتن . دخترایی که با پیرمرد پولدار ازدواج کردن اونا هم مثله شما شعار میدادن ولی همه پوچ بود . راستگو و صادق باشید و سعی در فریب دیگران نداشته باشید . رک بگید ما دخترا عاشق پولیم.
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
1
1
آقا سیاوش خب وقتی شخصی مثل من عاشق پول پسر نیست چرا باید بگم عاشق پول پسر هستم منی که چوب صداقتم رو خوردم و گول یه پسر تحصیلکرده روانشناس به ظاهر سالم رو خوردم در عین ناباوری اوردوز کرد و فوت کرد با وجود اینکه بارها سوال کردم که اگر اعتیاد داره ویا هر مشکل دیگه صادقانه بهمون بگه ولی قسم خورد که هیچ چیز پنهانی نداه ولی دروغگو از آب دراومد. خدا رو شکر که به هزدواج ختم نشد. من که فقط ایمان و صداقت و عشق واسم مهمه نه پول
م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
0
1
آقا سیاوش کاش مردان، مومن و صادق و شجاع باشند. من که تنها توقعم در ازدواج ایمان، صداقت و عشق راستین بود خواستگاری داشتم که از این کم توقعی من کمال سو استفاده را کرد و وقت و روحیه منو به بازی گرفت و خودشو عاشق و صادق تمام عیار نشون داد با اینکه بارها ازش پرسیدم اگه نکته پنهانی داره بگه حتی اعتیاد ولی چیزی نگفت و در اخر به طور غیر باوری به علت اعتیاد فوت کرد از آدم تحصیلکرده بعید بود. اگه ادم عاشق خدا باشه و روح الهی داشته باشه همه مسایل دنیایی حل میشه
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
2
3
من یک سوالی ازدخترا دارم.دختری هست ک دوس پسرنداشته باشه؟؟؟؟؟دخترا خواهشا جواب بدین!والادیگ دخترچاااااادریاهم دوس پسردارن.....اصن چادری ومانتوی نداره جفتشون سروته یک کرباسن .جفتشون مفسدن،مفسد
ناشاس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
2
2
منم یه سوال از پسرها دارم پسری هست که دوست دختر نداشته باشه اگه دختری وارد رابطه با پسر بشه فقط به قصد ازدواجه ولی پسرها که وارد رابطه با دختر میشن فقط به قصد سواستفاده جنسی و بازی کردن با احساسات دخترهاست همش هم واسه اینه که پسرها خوب تربیت نشدن و جامعه را به گند کشوندن خب واضحه پسرهای تن پرور و راحت طلب این دوره و زمونه ازدواج واسشون سخته و مسئولیت داره واسه همین برای ارضای نیاز جنسی راحتتر هستن که دوست دختر داشته باشند حالا به قیمت بازی کردن با احساسات دخترها
مریم گلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
1
6
من یه دخترم دوست پسر نداشتم تا حالا. اصلا برای چی آدم باید دوست پسر داشته باشه که چی بشه وقتی میشه با ازدواج به همه چی رسید چرا دوست پسر داشته باشم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
0
5
اگه قراره همه دخترها مفسد باشند پس همه پسرها هم مفسدن چون هر دختر با یه پسر دوسته در نتیجه گه همه دخترها دوست پسر دارند پس همه پسرها هم دوست دختر دارن درنتیجه همه پسرها هم مفسدن. تازه جمعیت دخترها بیشتر از پسرهاست در نتیجه عده ای از دخترها بدون دوست پسر هستند یا بعضی پسرها بیشتر از یک دوست دختر دارند پس پسرها مفسد الاولی هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
1
3
ازپسرهای بیعرضه وظاهربین متنفففففرم
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
2
2
متاسفم برای پسران عقده ای که هنوز به زن مثل یک کالا نگاه میکنند من خودم يه دختر تحصیلکرده وشاغل و با زیبایی متوسط بالا هستم، اما نظر ما خانمها با شما فرق میکنه ما دخترا میگیم مرد باید يه درجه از میمون قشنگ تر باشه.
دختر خانوم ها ی با حجاب یه التماس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
0
3
خانم های با حجاب تو رو خدا اگه خدا براتون مهمه زیر بار ازدواج با پسری که حجابتون بود و نبودش براش مهم نیست ازدواج نکنین.
کی گفته با حجابا زشتن و بد حجابا زیباترن.
خیلی ها مثل حوری خودشونو پوشنودن.
تو رو به خدا به هرکی می پرستن سیب تمیز واسه دست کثیف پسر های هرزه نشین.
دختر خانوم ها ی با حجاب یه التماس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
1
2
کبوتر با کبونر باز با باز
اون آقای بهزاد که براش زیبایی از حجاب مهمتره نظرش محترمه.هرکسی یه نظری داره .
اما بنده ی خدا کی گفته لزوما یه دختر باحجاب از نظر زیبایی پایین تر از یه دختر بدحجابه.
به قران تو باحجابا دخترای زیبایی پیدا می شه که صدتا بدحجاب رو تو جیبشون می ذارن.
ایشالا خدا به این آقا یه خانم زیبای بدحجاب بده .خلایق هر چه لایق.
خدایا نذار یه دختر زیبای باحجاب به دستای کثیف یه پسر زیباپرست برسه.
ایشالا زیبایشون خرج یه پسر بشه که قدر حجابو بدونه نه این بی بند و بار های فاحشه فکر.
ایشا لا به مثل خودتون برسین.
پویا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
3
1
من بانظرحبیب موافقم داره درست میگه.دختران امروزی فایده ندارن .همشون دوس پسردارن.دخترپاک وجودنداره.پولدارم اگ باشه دیگ بدتر.ازدواج یعنی بدبختی.
ج آ
|
United States
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
0
0
سلام به همه دوستان من پسری هستم 24ساله کارم آزاده درآمم خوبه ماشین سرمایه شکر خدا به اندازه خودم دارم سه سال پیش به من یه دختری رو از بین فامیلای دورمون مامانم خواهرانم بهم پیشنهاد دادن حتی عکسش رو نشون دادن خوشم اومد از اون روز دختره تو فکرمه شب روز بهش فکر میکنم حتی عکسشم کش رفتم شب روز نگاش میکنم منم از خانوادم خجالت میکشم من بچه‌ی پاک سالم اهل هیچ کاری نیستم نه دود نه چیز دیگه ی بی آلایشی هستم نمیخوام از خودم تعریف کنم الآن سه سال ازش گذشته واقعا خیلی خجالت می کشم بگم برن خواستگاری دومم میترسم دختره ردم کنه آخه الان داره پزشکی میخونه من پدر مادر دختر رو می شناسم مادر دختره واقعا خانومه با این حال هیچ شناختی از خودش ندارم به خدا موندم چیکار کنم کار و زندگیم رو بخدا ریخته بهم همش بهش فکر میکنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
0
0
سلام ایشا الله بخت تمامی جونا به حق پنج تن باز بشه الهی آمین همه این رو بدونن خدا براساس لیاقت افراد بهشون کمک میکنه ایشا الله لیاقتمون بهترین ها باشه بفرست صلوات و نا راحت نباشین خدا بزرگه
حس وحالم بده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
1
فقط خدا بهترینها رو سر راهمون قرار بده ک شایستمونه _بر اساس لیاقت و پاکیون نصیبمون کنه ک ن سیر بسوزه ن پیاز
ناشناس دختر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
1
2
خاک بر سرتون پسرهایی که نااهل هستید یه پسر با مدرک دکتری از من تقاضا کرد که یه سال باهاش دوست باشم تازه بعدش تصمیم بگیره که با من ازدواج کنه یا نه. چه آدمهای هرزه ای پیدا میشن
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
0
0
چقدر شر و ور نوشتن ملت
به نظرم یه سریا هر خالی ای خواستن بستن
من به لحاظ منطقی با این مقاله مشکلی ندار،، واقعا ملاک مادیات و شغل وجود داره و زیبایی، چرا نباشه؟ ما انسانیم و بعد مادی داریم و ازدواج هم یک امر مادیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
1
1
زنای خوب گیر مردای بد میوفتن زنای بد گیر مردای خوب اصن قانونه
تموم شد و رفت
دختر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
1
2
اینا مردن؟؟؟؟؟
ناشناس دختر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
0
5
بله من تا حالا یه دوس پسر هم نداشتم، اصلا با پسر غریبه حرف هم نمیزنم ینی اصلا نمیتونم 20سالمه اما هنو به پسر های فامیل هم نگا نمیکنم، همه ی دخترا اونطوری که شما فک میکنید نیستن
پاسخ ها
یه پسر جوان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
احسنت به شما به حرف کسی هم توجه نکن
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
خدا از این دخترا نصیب کنه
یه پسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
0
1
به عنوان یک پسر اصلا نمی تونم قبول کنم که دستم بخواد در اینده جلوی پدرم دراز باشه...چه برسه به خانواده دختری که در اینده ممکنه باهاش ازدواج کنم...منکر نمیشم که بعضی از پسرا ممکنه دنبال پول خانواده دختر باشن اما نمیشه به همه تعمیم داد...تعدادی از نظرات را خوندم و نمی خوام شعار بدم...اما فک می کنم هنوز خیلی ها با من هم رای باشن.ادم چرا ازدواج می کنه؟ اون فردی که میگه می خوام خانواده همسرم پولدار باشه تا در اینده به مشکل مالی بر نخورم ایا تا بحال به این فکر کرده که مشکل فقط مادی یا چیزای دیگه ای هم هست؟ مثلا اگر خانوم شما با اخلاق بدش روزی یکبار شما را بکنه تو دیگه ابجوش و در بیاره مشکل حساب نمیشه؟ اینا را دیدم که میگم...فردی که با یک خانوم زیبا ازدواج کرد و بعد از 15 سال و با وجود دوتا دختر زندگیشون به طلاق کشید (مرده هم خیلی پولداره)...چندتا هم سراغ دارم...در عوض پسر پولداری را هم دیدم تو فامیلمون که با دختری ازدواج کرد که حتی پسره برای خرید جهیزیه دختره مخفیانه کمکش می کرد (اینا چون فامیل نزدیکن من می دونم) اما بعد چندسال هر موقع می بینیشون انگار همین امروز باهم ازدواج کردن... .من خودم پسرم و شاید اگر یکسری افراد را دور و ورم ندیده بودم منم مثل خیلی از اقایونه دیگه میگفتم این حرفا شعاره...اما خداراشکر نمونه هاش را دیدم و فهمیدم که نه تنها شعار نیس بلکه عینه واقعیته... ادب مرد به ز دولت اوست...اگر من هر مردرکی دارم واسه خودم دارم...اگه پول داشته باشم و شعور و اخلاق نداشته باشم از صدتا گدا,کمترم.به این نتیجه رسیدم که بهتره تو ازدواج قبول کنیم که هر دو طرف ادمن.اگر من علایقی دارم که می خوام پیگیرشون باشم پس طرف مقابلم همینطوره.اگر خانومی از روی علاقه مشغول به کاری شده پس چون اونم مثل ما فقط یکبار قراره که زندگی کنه حق داره که به دنبال علایقش بره. و شاغل باشه ولی اصلا درست نیس که کار کنه تا کمبود ها و بی عرضگی های همسرش را جبران کنه (از نظر مالی)...هرکی هر مدرکی داره واسه خودش داره...والا مهمه که ادم شعور و اخلاق داشته باشه...اگه پسری پول داره و خرج خانومش می کنه هم بهتره قبول کنه که وقتی ازدواج می کنه اون زن از نظر معنوی خیلی از نیاز هاش را برطرف می کنه پس حق نداره منت سر کسی بذاره و اگه خانواده همسر وضع مالیشون هرطور که باشه خیلی بی غیرتیه که پسر بخواد چشم به مال اونا داشته باشه...
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
3
سلام به همه ی دوستای عزیزم
بنظرم باید پاک باشی و توسل کنی تا خود اهلبیت همسر مناسبتو بهت هدیه کنن.
من چند ساله ازذدواج کردم،قیافه ی خاصی هم ندارم ولی شوهرم همیشه میگه من بهترین هدیه ی زندگیشم.هیچی مثل یه زندگی پر از معنویت نمیتونه زندگی رو عاشقونه کنه.عاشق شوهر و بچه هامم.اونا هم واسه خوشحال کردن من از هیچی دریغ نمیکنن.دعا میکنم خدا به همه ی پسرا و دخترا ی مجرد یه زندگی پاک و معنوی و عاشقونه بده.وگرنه پول و زیبایی و دنیا خیلی فانیه.فقط عشق.
سونیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
1
1
بی خیال ازدواج، ولله، اعصابم خورد شد
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
1
مشکل ازدواج های امروزی اینه برا آقا پسرا خوشگلی شده اولویت و برا دخترخانوما مدرک و تحصیلات و پول..پس این وسط اخلاق کجاس..بخدا قراره با ازدواج به آرامش برسیم...ببینین آرامش واقعی رو درکنار کی حس میکنین...
بانو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
0
البته در این مورد باید یک تحقیقی هم از سوی دختران انجام بشه تا حداقل بشه نتیجه گیری کرد!!مثلا خود بنده دانشجوی کارشناسی ارشد یکی از بهترین دانشگاه های ایران هستم در یک رشته ی خوب. از نظر زیبایی طبق نظر دوستان و اطرافیان و کسانی که با ان ها در ارتباط بودم چهره و اندام و...زیبا هستم٬از نظر وضعیت مالی هم خداروشکر در حد متوسط و بالاتر هستیم و اتفاقا تک دختر هم هستم و ناز پرورده البته این با لوس بودن فرق داره٬و خداروشکر که واقعا تا به حال با هیچ پسری دوست نبودم با اینکه همیشه شرایط برام فراهم بوده و پیشنهادای زیادی چه در دانشگاه چه خارج از دانشگاه داشتم و هیچ گونه سخت گیری ای هم از جانب خانواده روی من نبوده البته نه به این معنی که خانواده بنده با این گونه روابط موافق باشند نه اتفاقا خارج از اعتقادات ما می باشد ولی به هر حال کم نیستند دخترانی که از این آزادی ها و اعتماد والدین سو استفاده کردند به هر حال بنده به دلایلی که برام مهم هستن از این شرایط سو استفاده نکردم!همچنین خواستگاران زیادی هم داشتم که جواب منفی دادم چون فرد لایق برای زندگی مشترک عاشقانه و عاقلانه را نیافته م و واقعا هم با تحقیقاتی از این دست که در این سایت به نمایش گذاشتین آدم بدبین تر میشه نسبت به پسران مخصوصا پسران مثلا تحصیل کرده!هرچند میزان تحصیلات هیچ ارتباطی با شعور افراد نداره چ بسا افرادی که سطح تحصیلات خیلی پایین تری دارند ولی از شعور و درک بالاتری نسبت به این افراد برخوردارند هر چند آنچه که از یک فرد تحصیل کرده انتظار می رود خلاف این است!
و اینکه دخترانی با طرز تفکر من هم کم نیستن و این رو بدونین که دختری که پولدار باشه و زیبا باشه تحصیل کرده باشه شاغل باشه و خوشتیپ باشه خانواده دار باشه تازه به دوران رسیده نباشه اصیل باشه و از همه مهم تر پاک و با حیا باشه.. باپسری هم سطح خودش ازدواج می کنه نه یه آدم اعتماد به سقف !از این اعتماد به سقفا دیدم که میگم ها یعنی طرف یه توهم خاصی داره!!فک کرده چون باباش بردش سر کار و خونه تو یه منطقه خیلی خوب و یه ماشین واسش گرفتن دیگه هر جا بره خواستگاری اوکی رو گرفته!!!!زهی خیال باطل!!اتفاقا بعضی از دخترا هم هستن که مادیات واسشون در اولویت های بعدی قرار میگیره!نمیگم مادیات بی اهمیته ولی واسه من نسبت به اخلاق و ایمان و شعور ...در سطح پایین تری قرار داره !و البته تحصیلات هم که خیلی مهمه اما نه هر کسی که یه مدرک گرفت اسمش رو بذاریم تحصیل کرده منظورم یک فرد تحصیل کرده ی با شعور و فهیم هست نه یک آدم ظاهر بین خودخواه و از عالم و ادم طلبکار و بی عرضه!که تا مجرد بوده با پول بابای بیچاره عشق و حال کرده بعدم که مزدوج میشه با پول پدر زن البته به خیال خودش!!که چی شده که این آقا خیلی تحفه س!!!والا تا جایی که ما میدونیم همیشه گفتن پسری که میره خواستگاری وقتی دختر رو بهش میدن باید منتم داشته باشه نه اینکه ازش قدر دانی هم بشه که خیلی لطف کردی اومدی دختر مارو‌گرفتی!!!حالا خوبه آقایون بیشتر تحت فشار قرار میگیرن که میرن ازدواج میکنن!
یادش بخیر یه زمانی میگفتن دختر ازدواج‌کنه بره خونه شوهر ادامه تحصیل هم بده حالا اینجا ی چیز خیلی خنده داری که خوندم این بودش که طرف گفته برم یه دختری رو‌بگیرم کن باباش پولدار باشه که خرجش کنن آقا هم بتونه ادامه تحصیل بده!!!!این یکیو دیگه نشنیده بودم خدایی:))))))))))بعنی پسرا انقدر بی غیرت و بی عرضه تشریف دارن؟؟؟!!!!!
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
0
2
سلام.خانوم ها مثل گل میمونند اگر زیاد آب بدهید خراب میشوند ولی اگر آب ندهید پژمرده میشوند به نظر من زندگی رو نه زیاد سخت بگیری و نه زیاد شل بگیری که نتوانی جلوشو بگیری.التماس دعا
بانو ی اصیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
0
0
چقدرجالبه باخوندن هرکامنت یک خاطره برای من زنده شدزمانی من به همه اینا نگاه افراطی داشتم ، مادیات خ مهم بود شغل عالی تحصیلات عالی ..تو هر دوره ای ی وسواس عین خوره به جونم افتاده بودمیدونیدچرا چون به سن ازدواج نرسیده بودم من نیاز به ازدواج نداشتم من نیاز به پول داشتم که پز بدم نیاز به تحصیلات عالی داشتم که پز بدم به فامیل ، اما الان به ثبات شخصیتی رسیدم چون به خود ازدواج احتیاج دارم به وجودیک مرد برای خودم نیاز به آرامش دارم نیاز به دیده شدن دارم فقط واسه ی نفرالان سن ازدواج منه نه قبلا نه با اون دید کسی که دنبال پوله بایدبچسبه به کار ازدواج راه درستی برا رسیدن به مقصودنیس ازدواج ینی شباتوبایکی صبح کنی بهش محبت کنی اون کارکنه تو کارکنی چه اشکالی داره باعشق غذا بپزی باعشق باهاش بری مسافرت عکس یادگاری بگیرید باعشق تصمیم بگیرید بچه بیارید اصن صبح بلند شی الکی دعوا کنی اون دعوا کنه اما اونقد مطمئن باشی بدونی وقت ناهارتو وقت داروهاتو یادش نمیره چون براش مهمی غرور معنی نداره قهرم باید بالذت باشه من به عنوان ی دختر حاضرم کارکنم اون پول رو بیارم توزندگیم چه ایرادی داره کی گفت زنی که کارکنه دچار فسادمیشه من حاضرم برای عاشقانه ترشدن زندگیم اگه شوهرم دوس نداره نرم سرکار فدای سرم چرا زندگیمو تباه کنم اعتمادش جلب میشه خودش میگه برو احتیاجی نیس بری دادگاه و .. نمیدونم من به این درجه رسیدم که غیرت و زوربازو بیشترازقد رشید و تیپ شاخ بهم لذت میده نجابت وعشق بیشتر از شغل ماورائی بهم حال میده من الان احتیاج به زندگی مشترک دارم الان باچشم باز انتخاب میکنم ومعیارهای زیباتری دارم وخوشحالم که دروقت خودش خداوندبهم کمک کرده وخاستگارای معمولی مثل خودم سر راهم قرار داده تا انتخاب کنم ومن خدا رو برای داشتن زندگی پرعشق تالحظه مرگم قسم دادم تا از مجردیم لذت ببرم و ازمتاهلیم هم و ازمادرشدندم هم ، این داستان نبود روایت عاشقانه بود طرزفکرما وقتی به تبات رسیدیم خود.ش آپدیت میشه تالحظه موعود صبرکنی ازدواج زود و دیرش اشتباس به موقع به محض طلبیدن اقدام کنید نه بخاطرشهوت بلکه بخاطر عشق تا با اعتماد از شهوت لذت ببرید ، بدرود
shanin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
1
1
من حاظرم خونه بابام بخورم بخوابم ولی با پسرای الانی ازدواج نکنم بذار مردمم بگن دختر ترشیده مهم اینکه خونه بابام بی منت زندگی می کنم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
0
1
با سلام این روزها دختر پاک و نجیب هست فقط باید یه کم توقع های بی جا را کم کرد
روانشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
0
0
با سلام من خ اتفاقی این مطالب و خوندم چون یک روانشناس و پژوهشگر در حوره اسیبهای اجتماعی هستم
مسائل و مثالهاایی که شما میزنید رو من هروز در محل کارم می بینم
همه اینهایی که گفتید مهمه
اصلا چرا میگید فلانی به خاطر پول پدرم اومد خواستگاری خب این یک امتیازه
یا به خاطر زیباییم اومد و .... پس منفی نبینیم

به قول سهراب چشمها را اید شست جور دیگز اید دید
شیوا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
0
سلام اکثر پسرا دنبال زیبایی ظاهر زن هستن چونکه انقدر دخترا بی حجاب و دور از شان و مرتبه ی خانواده بزک میکنن برای عموم که بیشتر مردها نمیتونن به همسر عفیف و باحجاب خود راضی باشن و خیلی از موارد به طلاق منجر شده بخاطر همین پسرا نشستن فکراشون کردن وقتی میبینن دیگه نمیتونن در برابر زیبایی ظاهر جلوی نفس خودشون بگیرن از اول دنبال یه زیبا میگردن

من خودم مهندس شبکه IT هستم 26 سالمه و ظاهر و باطنم زیبا. کلن از 18 سالگی تیپم عین مهندسا بود چه برسه الان که یپا مهندسم. تخواستگارم داشتم منتها از 23 سالگی که به خورم اجازه دادم فکر کنم به ازدواج، واسه خودم مشخص کردم که چه طوری ادمی میتونه به من حس ارامش بده و تا ابد کنارش زندگی کنم. و محکم پای عقیدم ایستاده ام چون دلم نمیخواد بعد ازدواج خلا احساس کنم و به فکر جدایی بیفتم. فکر نکنین مجردی بده، بد اونه که رو هوا ازدواج کنی بدون هیچ شناختی از خودت و همسرت بعد بیفتی تو چاه.اول رو خودت شناخت پیدا کن اگه بدی داری رفع کن تا حرفی برای فرد مقابلت داشته باشی که بزنی

خواهرم از من 4 سال کوچکتره و ازدواج کرد من هیچ مشکلی نداشتم تنها کسی که تونست پدرم و البته مامان سرسختم راضی کنه که خواهر کوچکتر ازمن ازدواج کنه من بودم با دلایل منطقی.

خیلی ها فکر میکنن من شاید حسادت کنم. ولی به هیچ وجه. وقتی خودم پرم از شخصیت و واسه شخصیت خودم و اینکه چه کسی همنشینم باشه ارزش قایلم لزومی به حسادت نمبینم. چون کم نیستم
اگه دختر و پسر ها اول از خودشون شناخت پیدا کنن و نقاط منفی خودشون رفع کنن از اول درست انتخاب می کنن.
ضمن اینکه پول مهم نیست باید هم کف بود. اگه تحصیل کرده هستن دخترا نباید به پسری که کمتر از خودشون جواب مثبت بدن چون خواصیت ما دخترا اینه یه جاهایی تو سر پسرا می زنیم.البته پسرا تا اذیت نکنن مارو اذیت نمیکنیما. ما دخترا نازک نارنجی هستیم.ولی بالاخره تو زندگی مشکل پیش میاد فقط جلو پاتون نبینین او دور دورهارو هم نگاه کنید.
پسر انقدری که غیرت کار کردن داشته باشه و از عهده مخارج زن و زندگی بر بیاد کافیه. بخدا ماشین مدل بالا دل خوشی نمیاره اگه هروزمون با فحش شروع شه.
خانه بزرگ باشه و لباسم مارک اما شوهرم از روی تحمیل و فشارهای من برام بخره برام قشنگ نیست

هرکس همونطور که هست بپذیرید ما نمیتونیم شخصیت ومنش هیچ کس عوض کنیم
برای هم دعا کنیم
یه دختر چادری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
2
سلام به همه. خطاب به آقای حبیب که گفته بودن همه ی دخترا دوست پسر دارن باید بگم کاملا تفکرتون اشتباهه.
من یه دختر چادری هستم عاشق دینم هستم. آدم افراطی هم نیستم با با اینکه رشته اتاق عمل تو یکی از دانشگاه های دولتی میخونم عاشق ادبیات و شعرم، این و و میگم که فکر نکنید فقط سرم تو کتاب علمیه.
خدا خودش شاهده با هیچ پسری رابطه دوستی نداشتم چون تو خانواده ای بزرگ شدم شدم که توش عشق موج میزنه. الگوی من پدر و مادرم هستن
من پاکی و نجابت و از مادرم یاد گرفتم، عشق و ایستادگی و ایمانم و از پدرم.
شاید بگید داری شعار میدی اما اصلا اینطور نیست چون دارم حقیقت زندگیم و ومیگم.
من خوشبینم چون توی فضایی بزرگ شدم که توش هیچ خیانت و هرزگی نبوده. دوستایی هم دارم از با حجاب تا بی حجاب که که همه شون پاکن و با هیچ پسری دوست نیستن.
و اینا حرف آخر کاش به عقاید هم احترام بذاربم اشتباه بقیه رو هم با آرامش بهشون بگیم نه با بد بددهنی و وتوهين. کاش انقدر همدیگه رو تحقیر نکنیم.
به امید خوشبختی همه جوونا
یا علی
مونا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
0
سلام به همه من خودم22 سالمه اخیرا یه خواستگاربرام اومده 25سالشه خانوادش میگن سنش پایینه ما چندین جلسه باهم حرف زدیم وفهمیدم که یجورایی به درد هم میخوریم اما سوالم اینه کسی ایمان داره کارداره شغل دولتی داره پس انداز داره چرا خانواده ها باید سنگ بندازن نه تنها من خیلی هارو میشناسم که خانواده ها سر هیچ وپوچ بهونه اوردن و مانع ازدواج دوتا جوون شدن مگه نمیگن صلاح بچشونو میخوان کو پس؟یاعلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
مرض دارن
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
2
1
ب یک زن پووووولدارنیازمندیم.میانسال
هم باشه قبوله.خواهشانظرموبذارین.
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
1
1
بابا دختر خوب نیست که من امروز 12 امین باره دارم میرم خواستگاری ولی تا الان دختری رو که همه ملاک هامو در حد قابل قبولی داشته باشه ندیدم...

دختر خوب کم شده... هر کدوم یه مشکلی دارن ...
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
0
1
باید به این نکته هم اشاره کرد که دختری هم همچین شرایط ایده آلی داره به یکی هم سطح خودش نگا میکنه.من دانشجو دکترام و تک دخترم و از نظر مالی هم میشه گفت مرفه با مادر فرهنگی.صد در صد وقت ازدواج به یکی هم سطح خودم نگا میکنم نه ی دیپلمه که 4 تا بچن و سطح در آمد پایین دارن.پس توقع رو بیارید پایین فکر نکنید خبریه!
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
2
دوستان من یه آدم متاهل با دو تا بچه ام.35 سالمه.اگه غیر از علاقه درست و حسلابی و عشق هدف دیگه ای (از جمله فرار از مشکلات اقتصادی و ...)داشته باشید بااااااااااااختید والسلام
پسر پاک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
0
0
من انقدر پاکم تو محل کارم دخترای بودن که دوست داشتند با من دوستی کنند البته نیت ازدواج داشتند ولی چون من قصد ازدواج نداشتم دوستی نکردم چون اصلا دوست ندارم دل یک دختر را بشکنم بیشتر دخترا هم با نیت ازدواج دوست میشن اما غافل از اینکه بیشتر پسرا هم با دختری که دوست میشن ازدواج نمی کنن برای ازدواج هم زیبایی در حدی مهمه که بهم بیاد نه خیلی بالا تر نه پائین تر حتی عاشق یک نفر شدم ولی هم سوادش بالاتر بود هم وضع مالیش ازش خواستگاری کردم هنوزم بعد از دوسال نفهمیدم جوابش چی بود خواهشن اگر میخواهید نه بگید دیگه نپیچوننید نیازی به غیر مستقیم گفتن نیست مثلا بگید بابام راضی نیست منهم بدون اجازه اونا نمی تونم تصمیم بگیرم مستقیم بگید نه به این دلیل راستش من هنوزم فکر میکنم میتونستم از اون دختر بله بگیرم چون هنوزم اون دختر را فراموش نکردم جالب اینجاست هم اون دختر سنش به مرز 36 سالگی رسیده هم من 36 ساله شدم خیلی هم زیبا نیست
دختر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
1
3
من دوست دارم شوهرم دست بزن داشته باشه کتکم بزنه آخه دوست دارم کتک بخورم چیکار کنم با کمربند
مهناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
0
0
سلام.
بانظر بانوی اصیل واقا میثم کاملا موافقم....
تازمانی که موقعه ریختن برگهای زرد وطلایی درختان نرسد هیچ وقت برگی از درخت نمیریزه.
ازدواج و زندگی فقط دست خداهستش....وما همگی عروسک های گِلی هستیم....بهتره یکم فقط یکم خودمونو بزاریم جای دیگران و بعد جواب منفی یا مثبت بدیم ویا اینکه به خودمون اجازه بدیم قضاوت کنیم ....
امیدوارم خدا مهره های درست را. سرجای درست توی زندگی همگیمون قراربده....
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
1
2
پسری که دنبال پول دختر باشه اخر سر تو سری خور دختر و خانواده دختر میسه ما تو فامیل زیاد داشتیم و دیدیم.به غلط کردن افتادن .راه برگشت ندارن
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
1
من یک جوان 27 ساله هستم تازه به خواستگاری دختر خانومی رفته ام و بعد از چند جلسه رفت و آمد و صحبت با مشاور دریافتم بیشتر ویژگی هایی مانند زیر را ایشان دارا هستند آیا بازهم باید حساس بشم و تحقیق کنم ؟ لطفا راهنمایی کنید.
1-ایمان و تقوا
2-حجاب
3-زیبایی
4-اصالت خانوادگی
5-کم توقعی
6-کم تجملاتی
7-به گفته خودشان صبوری
8-نظم و انظباظ در کارهایشان
9-فارغ التحصیلی از یک دانشگاه دولتی
10-وضع مالی خیلی معمولی
پاسخ ها
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
خوب پس دیگه منتظر چی هستی؟؟؟!!! همه دخترا از نظر جسمی عین همن تفاوت اصلی تو رفتارو اخلاق شونه +چهره. شما که از نظر قیافه پسندیدی این خانم هم که ایمان داره و اخلاق دیگه چی می خوای؟......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
6
مردي متولد دهه پنجاه هستم سالها به سختي درس خوندم كار كردم خونه خريدم تا در سي سالگي بلاخره ازدواج كردم در اوايل زندگي راحتي هم نداشتم (بگو مگو با خانمم)اما شرايط الان فرق كرده بعضي ها رو ميشناسم شغل با درامد كافي دارند خونه و ماشين و قيافه خوبي هم دارند و لي ازدواج نمي كنند ! چرا ازدواج بكنند ؟!وقتي دسترسي به جنس مخالف (دخترها) اينقدر براشون راحته ،بدون اينكه زير بار مسئوليت ازدواج برند . تقصير خود دختراست كه خيلي راحت با پسرا دوست مي شوند و اونها (پسر ها)ديگه انگيزه اي براي ازدواج ندارن (چون عملابدون ازدواج زن دارند )!!!
اتنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
0
فقط خدا رو شکر میکنم که از این همه نر یه مردشو نصیب من کرد
من دختری زیبا با تحصیلات عالی و دارای ی خونواده خیلی خوب والبته تک دختر بودم ولی همیشه تنها ترسم این بود که با کسی ازدواج کنم که منو به خاطر شرایطمم بخواد بلایی که سر مامان بیچارم اومده بود
شوهرم اول بار که منو دید از هیچکدوم از ملاکلام نپرسید فقط خواست طرز تفکرام رو بدونه
خیلی خوشبختم میدونم از ته قلبش دوسم داره نیدونم واقعا خودمو میخاد یه مرد واقعیه
سر کار رفتنمو به عهده خودم گذاشته که البته شرط کرده پولم واسه خودم باشه اونم خرجی ماهیانه رو بهم میده منم براش کم نمیذارم نمیتونم ناراحتیش رو ببینم دنیا رو براش میدم خوشحالم به عاقبت مامانم دچار نشدم خیلی سخته مرد زنشو واسه پولش بخواد یا بخاطر قیافش یابخاطر هر چیز از دست دادنی دیگه
آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
1
واقعا تو جامعه امروزی ما ازدواج معنای واقعیشو نداره متأسفم......
سعید
|
United States
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
0
1
والا من ک فقط دنبال دختر پاکم که آبروم نره فردا با صد نفر دیگه دوس بوده ک من خبر نداشتم که الان پیدا نمیشه همچین دختری
سمانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
0
به نظر من ادم ازدواج میکنه که ارامش پیدا کنه نه این که یک نون خور برای مامان وبابام ببرم خونه همسر اینده ادم باید معرفت مرام محبت داشته باشه وفا داری وایمان
نگین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
0
0
داداشا آبجیا من کوچیک همه تونم هستم تحصیلاتمم در برابر شما شاخ نیست 22سالمه کارشناسی دانشگاه تهران،فقط دوتا نکته کوچیک رو عرض می کنم و رفع زحمت:
داداشای گلم
امیدوارم سلیقتون هرچی هست بهش برسید بزودی انشالله،اما بهترین راه جلب همسرتون و پیشگیری از بگو مگو و بحث توی خونه،اینه که بهش محبت کنید و بهش نشون بدید حمایتش می کنید.نامزد من همیشه رفتارش طوری هست که خودم حس می کنم بهترین ها رو برام میخواد.چه خوش اخلاق باشه چه بداخلاق،هیچوقت خدا نکرده بی ادبی نمیکنه و در یک کلام انقدر مودب و مهربونه که اگه مادرشوهرم منو خفه هم بکنه،انقدر خوبی دیدم که روم نمیشه به روی شوهرم بیارم،البته مادرشوهرمم خیلی خوب و مهربونه،بگو مگو که اصلا حرفشم نزن،تازه بحث هم بشه من به میل خودم کوتاه میام.البته نامزد من ازون مردای خیلی غیرتی سختگیر هست،اما من به میل خودم همه لباسامو بلند و گشاد کردمو هرچی واتساپ و وایبرم داشتم پاک کردم.فدای سر زندگیم:)تازه نامزدم به من میگه حرف جهیزیه بین ما در کار نیست،اگه چیزی خوشت اومد برای خودت بیار ولی من برای خونه ام دوست دارم خودم اثاثیه بخرم.منم تصمیم دارم مهریه رو هرچی،کم یا زیاد تعیین کردن برم ببخشم.البته نامزدم میگه زشته مهریتو ببخشی برام افت داره. :))))) ولی من میرم می بخشم


آبجیای خوشگلم
زیبایی از نظر مردا،
نگین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
0
0
ببخشید موقع کامنت گذاشتن اینترنتم قطع شد،الان ادامه مزاحمتم:))))

آبجیای خوشگلم،زیبایی از نظر مردا یعنی "کلیت"و از نظر زنها یعنی جزییات،بخاطر همینه که بعضی هنرپیشه ها رو که ما اصلا زیبا نمیدونیم ،آقایان زیبا میدونن.چون آقایون وقتی میخوان نظر بدن،نگاه میکنن که آیا همه اجزای ظاهرتون،از روسری و مدل مو تا اعضای بدن و غیره با هم "تناسب" دارن یا نه.باید همه چیز از نظر کوچکی و بزرگی و روشنی و تیرگی و غیره با هم متناسب باشه.تناسب اندام هم از نظر آقایان با تناسب اندامی که مد نظر ماست فرق داره،مثلا آقایون تمایلی به دیدن استخونهای خانما از زیر پوستشون ندارن و از چربی های لایه لایه رو هم افتاده هم بدشون میاد،اما غالبا در امر زیبایی،آقایون از خانمها خیلی راحتگیرتر(کلمه اختراع کردم!) و کم توقع ترند.ما خانما به جزییات خیلی دقت می کنیم ولی آقایون اگه تناسب و شادابی در شما ببینن،شما رو خوشگل میدونن.میگین نه؟ببینین کی منو تکذیب می کنه!آقایون از پوست شفاف خیلی خوششون میاد،الزاما به رنگش هم کاری ندارن.پس وقتی میگن آقایون به زیبایی اهمیت میدن استرس نگیرید،بنظر آقایون زیبا جلوه کردن خیلی راحتتر ازیناست.این فرهاد متولد 63 ی مذکور در مقاله هم حتما با این حرف من موافقه.(تو پرانتزی:این آقایونی که هیچی جز موی زرد فسفری و رژلب قرمز چراغ عابر پیاده ای و پوست سفید گچمالی و سایز 85و فلان خوششون نمیاد،مشمول حرف من نمیشن،من اینجا نظر مردهای معمولی و طبیعی رو گفتم.خانم باربارا دی انجلیس هم همینو میگه:تنوع تصاویر مدلها و هنرپیشه ها باعث شده زنها در مورد زیبایی حس سردرگمی کنن) پس سعی کنین اندام رویهمرفته ای داشته باشین و خجالت نکشین اگه بدنتون نرم هست و ورزشکاری و عضله عضله نیست،آقایون از نرم بودن خانما خوششون میاد.آهان تا یادم نرفته آرایش غلیظ و واضح هم ممنوع
مریم8
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
1
ما دخترای ی با حجاب ساده رو کی دوس داره هیچ کس همه خوشگل میخان خوب برین بگیرین بعد ببینین صد تا دوس پسر داشتن و الانم تقی به توقی بخوره به خاطر خوشگلی شون حاضرن طلاق بگیرن سراغ دارم که میگم
نادیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
الحق که جهان سومی هستیم بخدا.معیارتون از زیبایی چیه آقایون؟اهان از این عملیای داغون که شبیه مترسک یا دراکولا میشن میخواین؟؟!!خخخخ نهایت تاسف رو دارم زیبایی اولا باید خدادادی باشه نه با حرص و زور و عمل و گریم .دوما زیبایی به مویی بنده مثل همون پول و ثروت .یعنی معیاراتون منو کشته .علت اینهمه طلاقم همین معیارای اشتباهه.خدارو شکر میکنم که از هر لحاظ اوکی هستم و عقده ای نشدم
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
0
0
نادیا خانم حرفاتون اشتباه است. گفتین زیبایی تکراری میشه ولی این گفته غلطه شاید زیبایی تکراری بشه اما زشتی تکراری نمیشه.
من چند سال پیش ازدواج کردم و به زیبایی وزن زیادی ندادم اما الان احساس می کنم اشتباه کردم و باید همسر زیباتری انتخاب می کردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
0
1
زن پولدارمیخواااااااام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
0
فیلم شکارچی شنبه : یهود کاری میکنه که مرد مسلمان به زن و زن مسلمان به مرد تبدیل بشه . یهود پیروز است چون مرد ایرانی بی غیرت و هوسباز است .
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
1
جنگ ودعوا نکنید ی چیز ک زیاده دختر همشون هم دوس پسر دارن_متاهل هااز مجردا بدتر.مجردا ازمتاهل ها_پولدار وبی پول نداره.چادری ومانتویی نداره همشون سروته یک کرباسن.دخترای امروزی ب درد زندگی نمیخورن کی میخوایید بفهمید دیگه.
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
1
1
دختر شاغل به درد هیچی نمیخوره. زن فقط باید زیبا و مومن تاکید میکنم مومن واقعی باشه. همین . مومن یعنی نجابت یعنی اخلاق یعنی صبور یعنی بخشنده.... پول و درآمد وظیفه مرده
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
1
. بهترین طرز تفکر ماله مهدی هستش. ازش یاد بگیرید و پرت و پلا نگیر لطفا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
1
0
ازدواج شده مزحكه كه هر احمقي نظر ميده
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
1
0
سلام آقا پویا چرا انقدر دروغ میگی از کجا می دونی یه نفر مثل من که از دخترایی که دوست پسر دارن متنفرم دوست پسر دارم لطفا همه رو به یک چشم نبینید من یه دختر با حجاب و نجیب البته زیبا متوسط ولی نزدیک به بالا هستم ودر جواب اونایی که میگن زن نباید کار کنه اگه زن نجیب باشه چه کار کنه وچه تو خونه باشه فرقی نمیکنه خواهشاااااااااااااااا همه رو به یه چشم نبینید من که لوس بازیام وهمین طور اشوه هام رو گذاشتم واسه (نفسم) یعنی همسر آینده ام و پول داری پسر اصلا برام مهم نیست
..
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
0
به نظرمن فقط مردای بی مسولیت میشینن نگا به دست زنشون میکنن اگه قراره مرد درس بخونه زن کار کنه این چه کاریه خوب دختر میمونه خونه باباش واسه خودش زندگی درست میکنه گاهیم با پسره میره بیرون خرج بیرون رفتنم دختره میده این بهتره تا یه عمر مسولیت یه زندگی رو دوشش باشه
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
1
0
دخترا همشون دوست پسر دارن شک نکن
کوثر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
0
سلام
من تازه امسال حق انتخاب داشتم چون قبلش خواهر بزرگم مجرد بود. دختری هستم که که خودم چادرمو انتخاب کردم. هدفم شیعه واقعی شدن بود و تلاش کردم. الحمدلله که زیبا هستم. و خانوادم جانباز و فرهنگین.کسی که معنی اصلی زندگی و هدف خلقتشو بفهمه و به خدا اعتقاد داشته باشه معیارش برای ازدواج .پول.زیبایی.... نمیشه.
همه ماها قطعا با آدم هایی برخورد کردیم که زیبایی ظاهری داشتن ولی دوکلمه باهاشون هم کلام بشیم میفهمیم که واقعا چه باطن زشتی دارن.
و همه دختر خانوم ها دیدن .دختراهایی رو که بد حجاب و با آرایش زیاد بودن. قطعا زمانی که این ارایش از صورتشون شسته بشه قابل دیدن نخواهند بود از بس زشت میشن.چون مواد آرایش شیمیایی هستن و اکثرا این دختر خانوم ها تا اونجایی که من تو دانشگاه دیدم نماز نمیخونن. پس آرایششونم پاک نمیکنن.این ارایش کم کم به صورتشون آسیب میرسونه
.زیبایی پایدار نیست،پیر میشی یا یه زمانی در اثر حادثه ایی چهره زیبایی که اینقدر باهاش غرور داشتی رو خدا ازت میگیره.اون وقت بدون اون زیبایی چی برات میمونه؟؟؟ ولی اگر باطنت زیبا باشه،پس ایمان هم داری و بر ظاهرت هم اثر میزاره و پاک و نجیب و محجبه میشی،در زمان سختی همسرتو ترک نمیکنی ،صبور. مهربون،و قانع هستی.
کسی که ارزش یک انسان رو با پول و محل زندگی بسنجه .به قول یه بنده خدایی که میگفت پس گاو که خیلی با کلاس تره. چون هم پوستش چرمه هم خونش وسط باغه و هم بامعرفته به جای من میگه ما!!!!!
معیار هر دختر و پسر باید اخلاق.ایمان.صبور ،و عاشق بودن باشه. غیر ممکنه کسی این ویژگی هارو داشته باشه و کسی عاشقش نشه.
مهریه حتی اگه با تاریخ خلقت حضرت ادم هم باشه. پسری که بخواد طلاق بده .این قدر اذیتت میکنه و تو دادگاه آبروتو میبره که خودت بگی مهریمو میبخشم ولی جونمو آزاد کن.
خود من به شخصه اون چیزی که بر اثر تجربه و مطالعه بدست اوردم و اعتقادم شده.هرخواستگاری که زنگ بزنه خونه ،اول از مامانم میپرسم حرفش چی بود. زمانی که مامانم بگه.خواستگارفقط گفت پسرم خونه ،ماشین،مدرک داره.به مامانم میگم بگو نه...میخواد پسر پادشاه باشه، نماز نخونه،ایمان و اخلاق نداشته باشه فقط به پولش بنازه.چه فایده.؟ حاضرم برم زن یه رفتگر بشم ولی برام الگو باشه،نمازشو سروقت بخونه.شیعه واقعی باشه.
دخترهای عزیز محجبه ناراحت نباشین به خودتون افتخار کنین. حجاب داشتن و پاک بودن لیاقت مبخواد وگرنه برای ماها که راحت تره بیام به جای اذیت شدن تو بادو ،افتاب.راحت و آزاد باشیم و چادر نداشته باشیم ولی هنر اینکه با اینکه میدونی بدون حجابت طرفدارات زیاد میشن و همه به تو نگاه خواهند کرد ولی ارزش خودتو حفظ میکنی.
والا هر دختر محجبه قطعا تو خونه هم لاک داره هم لوازم ارایشی.و میدونیم که اگه ارایش کنیم صددرصد کسی به اون بی حجابایی که انگار میان عروسی نه دانشگاه خوشگتر خواهیم شد.
در پناه خدا و التماس دعا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
0
دختري هستم متولد 55. براي تغيير مسير زندگيم و پيدا كردن همسر ايده آل م توي سايت همسريابي ثبت نام كردم. يه مورد آشنايي برام پيش اومد كه متولد 52 بود. توي پروفايلش حرف از خدا و ايمان و اخلاق و زندگي سالم بود. دنبال يه دختر با اخلاق و حرف گوش كن و اهل زندگي سالم و بامعرفت با زيبايي در حد معمول مي گشت. تازه شش سال پيش هم همسرش رو طلاق داده بود و البته فرزند هم نداشت. وقتي آشنايي مون جلوتر رفت ديدم داره از زيبايي هيكل و اندام و اينها مي پرسه و ... اولش بهش حق دادم! اما كم كم متوجه شدم دنبال يه خانم خيلي خيلي زيبا و خيلي پولداره كه نه خودشو خسته كنه و هم اينكه زندگيش تامين بشه. جالب اينه كه زيبايي من در حد معمول و رو به سطح بالاست و تحصيلكرده و پولدار هم هستم و شغل و درآمد مناسب هم دارم. بهش گفتم همه پس انداز و ثروتم و سرمايه هايي كه جاهايي اقدام كردم و خلاصه هر چي دارم بعد از ازدواج ماله شوهرم هم خواهد بود. پدرمم يه جهاز در حد متعارف و يك آپارتمان 90 متري به من خواهند داد. خودمم شاغلم و درآمدم رو توي زندگيم خرج مي كنم. تحصيلكرده و از يك خانواده باشخصيت و درآمد در حد متوسط جامعه هم كه هستم. ازدواج ساده هم ميگيريم تا هزينه هاش صرفه جويي بشه واسه زندگيمون. ديگه چي مي گي؟ در كمال تعجب گفت : نه! من دركنارت بعنوان دوست مي مونم و ... ولي باهات ازدواج نمي كنم! قابل توجه آقايوني كه مي گن دخترها همه چيو با هم مي خوان و دنبال دوست پسر هم هستن! بنظرتون اين آقا دوست دختر مي خواد يا همسر؟! بنظرتون من دوست پسر مي خوام يا شوهر؟! قضاوت با خودتون... اما نظر من اينه كه دل شكستن و بازي با روح و روان آدم ها چه پسر باشه چه دختر گناهي هست كه جرمش كمتر از قتل نفس نيست. روح من در بطنم كشته شده. دلبسته شدم و حالا داغونم و هنوز نمي دونم اين آقا واقعا ديگه چي از من توقع داشت!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
شاید شما هم قبلا دل یک پسری و شکسته باشی
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
سلام.
دوستان دقت کنن خیلی درگیر ظاهر داستان نشید . متاسفانه انقدر درگیر ظاهر گرایی شدیم که این جوری نرخ طلاق داره میره بالا لطفا معنویات رو هم داخل کنید تو معیاراتون.من ترجیح میدم زنم با حیا باشه تا اینکه پولدار یا تک فرزند و ...باشه اینجوری خیالم راحته که زنم فقط برا خودمه نه برای مردای تو کوچه و خیابون.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
0
سلام
از خدا بخواهید همسر خوب نصیبتان کند در ضمن واقعا که ما هیچ کدام دید درستی از تشکیل زندگی نداریم اقا وخانم محترم اول خودت رو بشناس بعد با توجه به علایقت همسرت رو پیدا کن پول.زیبایی حتی اصل ونصب و... با نبود اخلاق درست ارزشی ندارد و زندگی را زهر می کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
0
0
مسافت چقدر مهمه؟
اگه بین دوگزینه مردد باشم که یکی همسایه باشه و دیگری بهتر از اون باشه اما دویست کیلومتر فاصله داشته باشه چه کنم؟
کیمیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
0
0
هم زیبایی دارم هم تحصیلات هم پول هم خانواده مگه خلم یه نره خر بیارم بالا سرم،والااا
sahar.b
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
0
فقط پول مهمه من که حاضر نمیشم با این پسرای الاف وبیکار وبی پول حتی حرف بزنم چون خودم همه چی دارم دوس دارم ازدواج که میکنم بیشتر داشته باشم نه کمتر قابل توجه ی پسرای بیکار وو بی پول خخخخخخخخخ
sahar.b
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
0
کسایی که میگن همه دخترا دوس پسر دارن اگه مردی که نیستی زن نگیر من که میدونم کسی بهتون زن نمیده دل خودتونو خوش میکنین که دخترا خوب نیستن خخخخخخ
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
0
کی خواست زننننننننن بگیره.هی زن زن میکنی بعدشم پول وزیبایی وهمه زندگیت فدای ارامشم.شما دخترای امروزی ارامشو واعصابو از ادم میگیرین.کاری میکنین ادم ب..ِ......خوردن بیفته.پس ازدواج اش دهن سوزی هم نیست.اینقدم پول پول نکن.خاک برسره پسری ک دنبال پول خانواده زن باشه.بره کارگری کنه بهتره تا زیره منت دخترای امروزی بره.
ناشناس
|
United States
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
0
عزیزم خلایق هر چه لایق. ناز شست دخترایی که مردای پرتوقع و پررو رو ادب می کنن. لایق اینا همون دختران
دختر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
0
تنها ملاک فقط تقواست زیبایی یه چیز نسبیه
لحظه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
0
0
ادم کلا قید ازدواجو میزنه با خوندن بعضی از این کامنتا
بعدم لطفا اییییینقدر دری وری نگین ک همه ی دخترا بی شک دوس پسر دارن
چقدر راحت همه رو قضاوت میکنیدو واس همه نسخه میپیچید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
0
0
من با تحصیلات مهندسی مکانیک خواستار دواج با خانم حدود 30 هستم اگر خانم قد بلند و فربه باشد برایم حسن است.
سن من : 48 اگر خانم مطلقه هم باشد در صورت داشتن شرایط حاضرم
استر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
0
سلاّم.خب به نظر من اگه پسرا دنبال ملاک های خاصی هستندّ.ما دخترا هم هستیم.من خودم شاغل هستم.زیبایی هم دارم.تک دختر هم هستم.دکترا هم میخونم.و هیچ وقت هم دنبال این نیستم که به هر قیمتی ازدواج کنم.چون به نظرم مجرد بودن بهتر از یه زندگی متاهلي بد داشتنه.اما دلم میخواد مادر بودن رو تجربه کنم.راستی یه سوالم من دارم.چرا مادر بودن و فلسفه مادر شدن رو مثل اروپا از ازدواج جدا نمی کنید.به خدا هستند دخترايي که ميخوان مادر بشن.ولی دنبال این نیستند که یه زندگی رسمی داشته باشن.میخوان یه مادر مجرد باشند.دوستان خواهش میکنم راجع به پیشنهاد من نظر بدیدّ.ممنونم
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
0
فقط میخوام به اونایی که گفتن که دختر پاک وجود نداره و همشون دوست پسر دارن بگم....شما بیخود میکنی الکی حرف میزنی
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
2
به نظر بمن شرایط ما جونا مثه یه باتلاق شده که هی داریم تلاش میکنیم نجات پیدا کنیم اما بیشتر غرق میشم بابا یکی نیست بگه شخصی که واقعا میخواد ازدواج کنه رو باید کمک کرد تا گناه نکنه حالا این کمک کردن ممکنه با موافقت یه دختر شاغل یا پدرش که وضع مالی اش خوبه صورت بگیره مخصوصا با این وضع بیکاری و اوضاع نابسامان اقتصادی یا پسری که شرایط مالی خوب داره با دختر با سطح پایین تر از خودش ازدواج کنه یا هزار نوع گذشت دیگه من نميدونم ما مسلمون هستیم یا نه یا اینکه کسی به ما تضمین داده که تا ابد زنده ایم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
ین فرزاد که شغلی نداره معلومم نیست چه گندی داره میزنه که میخاد زنش بره سر کار به کارش سرک نکشه،تو این روزگار هم که همه تحصیلات عالی دارن هنر کرده دکترا گرفته،اصلا معلوم نیس از کدوم دانشگاه مدرک گرفته که فرهنگش رشد نکرده و زن رو مثل یه ابزارمیبینه!!!یعنی چی که پولدار باشه تا من بعدا تو زندگی سختی نکشم؟!!!یعنی انقدر بی عرضه است که نمیتونه بره سر کار؟!اوووف به همچین مردایی.این فرزاد که نه پول داره نه فرهنگ داره معلومم نیست که ازکجا مدرک گرفته ریختو قیافشم معلوم نیست.اگه پسرا دارن برا دکتری میخونن دخترای امروزی دارن برا پرفسوری میخونن.اگه هم دخترا مجرد میمونن به خاطر این نیس که تعدادشون زیاده و..به خاطر اینه که پسر به درد بخور دیگه نیست که بهش بشه اعتماد کرد،همش میترسن که نکنه همسرشون خدایی نکرده مثل این فرزاد وامثالش دربیاد
پویا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
0
تمام دخترا دوس پسر دارن
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
0
0
مردی که چشمش دنبال پول زن هست اصلا نمیشه بهش تکیه کرد چون اگه زن کارش رو از دست بده یا مادر بشه و مجبور باشه خونه بمونه یا پول و سرمایه پدرش رو از دست بده مرد بی عرضه وابسته به پول زن کاری ازش بر نمیاد و قادر به چرخاندن زندگی نیست چون وابسته به پول زن بوده
باران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
0
پناه بر خدا
یه دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
0
0
دوستان نظرات همتون قابل توجه بود


اینکه ما بگیم
دختر خوب کم شده
پسر خوب نیست
ایده ال نیست
هدف فلانی از ازدواج....... اینطوریه اونطوریه
ک نشد

یکم جدی تر ب موضوع نگاه کنیم
اصلا چرا ازدواج میکنیم
هدف از ازدواج چیه


ازدواج یعنی ارامش یکی شدن هم عقیده شدن

فکرمی کنید چرا پسرای الان انقد بیغیرت شدن
چرا براشون ملاک
زیبای و پول در درجه اول قرار گرفته

مگه زندگی غیر از اینه ک برای یکی مهم باشی
اخلاق مگه مهمترین معیاررر نبود چی شد

مشکل از این جاست از فتنه های دشمن هامون غافلیم


اونای ک دین و غیرت و حیا دخترامونو پسرامونو گرفتند

همونای ک میخوان نسل من وتو شیعه روز ب روز کمتر شه

همونای ک تو کار گسترش شبکه ها و فیلم مبتذح برای اموزش من تو ان

اینو بدونید
هر کسی همه چیش کامل نیس
هممون یه جور عیب نقصی
گل بی عیب تنها خداس




چرا با عمل ارایش ..... و... تظاهر کنیم
خودمون باشیم



همه رو یه جور نبینیم

مگر میشود کسی دلش پاک باشد ظاهرش نه


کسی ک چادر میپوشه یه چیزی درونش هست
پسری ک چشاش هرز نمیرع یه چیزی درونش هست

اینا جز اون دسته ای ان
ک میتونی تو این دوره زمونه بهشون اعتماد کنی
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
1
0
من فارغ التحصيل ارشد عمران هستم براى دكترى از دانشگاه مك گيل كانادا پذيرش گرفتم. انشالا تا يكى دو ماه ديگم ويزام مياد و اين خراب شده رو با اين مردم نفرت انگيزگيزش واسه هميشه ترك ميكنم. و تنها دليل ترك ايران، فقط و فقط همين مردمش هست. خدا رو شكر به لطف پدرم كه پزشك هست توى دوره ى ليسانس دو تا آپارتمان دست گرفتم و زندگى كاملاً خوب و پر آرامشى رو از بچگيم تجربه كردم. ولى هر بار كه با دخترى آشنا شدم هَوَل پول من و بابام بود. ولى توى خواب ببينن اين دخترا كه حتى يك ريال براشون خرج كنم. ميرم كانادا و يه دختر كانادايى پيدا ميكنم. به خدا اگه كور و كچل و زشت باشه، شرف داره به دختراى ايرانى
نازنین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
0
0
این روزا همه پسرا بی مسئولیت هستند ی مشت پسر الاف، پسرایی که خودشون رو شبیه دخترا می کنند دماغ عمل میکنند و.... اولین معیاری که پسر باید داشته باشه با ایمانی هست که وقتی با خدا باشند دست به کارای دیگه نمیزنند ولی حیف که وجود نداره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
0
لعنت ب اونایی ک ایران و ایرانی و فرهنگش را خراب کردن
فایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
0
0
آقای امیر سام حالم از حرفاتو طرز فکرت به هم میخوره .اصلا گیریم ک هانیه بی سواد باشه تو ک خیر سرت این همه درس خوندی چرا ب هانیه توهین میکنی؟؟ واقعا اوف داره آبروی هرچی ادم تحصیل کرده ست رو بردی.در ضمن اینقد ب مال و اموالت نناز فقط بپا یهو نخوری زمین 
فایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
0
0
آقا امیر هر خراب شده ای ک میخوای برو اتفاقا ما ایرانیا خیلی خوشحال میشیم ک امثال شما ک کشورو زیر سوال میبرین هرچی زودتر شرتونو کم کنین .از کسایی ک ب پولشون می نازن نفرت دارم امیدوارم هیچ وقت چوب غرورتو نخوری
مهتاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
0
1
واقعا کامنت ها رو ک خوندم تعجب کردم. اول اینکه بیشتر پسرایی ک نوشتن دختر خوب نیس و همه دوس پسر دارن ، خودشون تاحالا چندین رابطه رو تجربه کردن . دوم اینکه فقط نباید اطراف خودمون رو ببینیم ، همین باعث ناراحتیمون از جنس مخالف میشه .
صد در صد روشنه ک دختر و پسر خوب کم شده . مشکل اینجاست که پسرایی ک همه کار کردن واسه ازدواج دنبال دختر پاک میگردن . وگرنه هر کسی پاک باشه میدونه جنس مخالف با معیارهایش پیدا میشه ولی زیاد نیستن .
ی نکته دیگ اینکه من در اطرافیانم اصلا دختری و پسری رو ندیدم که بخاطر پول ازدواج کنند .
عشق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
0
0
لطفا پسرا راهنمایی کنن لطفا

دختری هستم که ترم آخر کارشناس ارشدم فقط روی پروپوزال کار می کنم و واحد درسی ندارم

توی کلاس هم کلاسی داشتم که از دوره کارشناسی میشناختمش که ارشد هم با هم ، هم کلاس شدیم
تو دوره این دو سال خیلی خودشو نزدیک میکرد
اما چون که آدم خجالتی بودم نتونستم این نزدیک بودنشو رابطه ای برای ازدواج ببینم
الان که دانشگاه تموم شده (البته برای پروژه و جزو، و ... باید با تلگرام با ایشون در ارتباط میبودیم) یه روز ارتباط مستقیم برقرار کرد فقط گذاشتم دو روز ادامه داشته باشه گفتم اهل دوستی نیستم و اگر قراره با هم ازدواج کنیم به ارتباط ادامه بده
جواب نه رو نگفت
از کلماتی مثل نمیدونم و چیزایی که سر در گمت می کنه
البته بهش گفتم خاستگار دارم و همین روزا باید بهش جواب بدم
و با کمال تعجب گفت بزار بیان
البته قبل ارشد بهش علاقه پیدا کرده بودم
که تو دوره ارشد دو چندان شد و با کاراش هی بیشتر و با پیام دادنش اصلا فراموش نمیشه
لطفا راهنمایی کنید
الان به این خاستگار جواب بدم که اصلا بهش علاقه ندارم که خانوادم اصرار میکنن از بس الکی به این و اون گفتم نه تا اونی که خودم میخوام بشه الان هم اگه به این خاستگارم بگم نه باز با ناراحتی خانوادم مواجه میشم
از ی طرف این هم کلاسیمم اینجوری جواب میده البته میدونم خیلی بهم علاقه داره اما این کاراش چیه خواهشا راهنمایی کنید
مرجان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
0
كامنت آقا اميرى كه ميخواد بره كانادا توجه من رو جلب كرد. واقعاً لعنت به دخترهايى كه باعث ميشن پسرا يه همچين برداشتى رو نسبت به كل دخترا پيدا كنن، من خودم به شخصه زياد ديدم(چه تو فاميل، چه آشنا و همسايه) پسرايى كه هيچى كم ندارن ولى قصد ازدواج ندارند و وقتى ازشون دليل ازدواج نكردنشون رو بپرسى همين جواب آقا امير رو ميدن.
مینو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
0
0
جای بسی تأسف است که افرادی از قشر تحصیل کرده و مرفه جامعه( آقای امیر) با این سطح تفکر وادبیاتی ضعیف و بی ادبانه به خود اجازه قضاوت نابه جا در مورد یک کشور و یک ملت راداده و تعجب برانگیزتر آنکه این دسته از افراد دیگران را حقیر، نادان و بی کلاس دانسته و احساس متمدن بودن نیز دارند.
مطمئنا دختران کاندایی کور و کچل هم منتظر پسر ایرانی با طرز تفکرات و ادعایی همچون جنابعالی ننشسته اند!
مینو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
0
0
جای بسی تأسف است که افرادی از قشر تحصیل کرده و مرفه جامعه( آقای امیر) با این سطح تفکر وادبیاتی ضعیف و بی ادبانه به خود اجازه قضاوت نابه جا در مورد یک کشور و یک ملت راداده و تعجب برانگیزتر آنکه این دسته از افراد دیگران را حقیر، نادان و بی کلاس دانسته و احساس متمدن بودن نیز دارند.
مطمئنا دختران کاندایی کور و کچل هم منتظر پسر ایرانی با طرز تفکرات و ادعایی همچون جنابعالی ننشسته اند!
سودابه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
0
0
آقای امیر محترم لطفا ادبیات درستی داشته باشید
شما تحصیل کرده هستید و واقعا این حرفها از شما بعیده
اگر شما با دختری آشنا شدید که پول پرسته دلیل نمیشه که همه این جور باشن
مهیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
0
0
پسر و دختر اگه واقعاعاقل و مومن و اهل صبر و گذشت باشن کافیه... در این صورت اگب به دل هم بشینن راحت میتونن با بقیه ی مسائل کنار بیان.
اما متاسفانه ظاهر بینی ها و ظاهر پرستی ها باعث شده که ازدواج خیلی سخت بشه
دیبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
0
سلام .به نظر من ازدواج توی شرایط کنونی خیلی سخت شده.پسرا یا کلا از نظر اعتقاداتی و اخلاقی بدن یا بعد ازدواج خیانت میکنن .البته داریم کسایی که از اول آدمای خوبی هستن وبعدأ رنگ عوض نمیکنن. الان از هر ۵پسری که مبینی حداقل۳تاشون با دختری دوست بودن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
0
0
فقط سکوت...
Rose.Sky
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
0
0
سلام
من موندم اینجا جای تبادل نظراته یا میدون جنگ یا شایدم جایی که همه میخوان خودشونو خوب جلوه بدن واسه امر خیر؟؟؟!!!
اینجوری پیش برین جنگ جهانی سوم تو راهه
((متاسفم واقععععا واسه کسایی که اینجا توی دنیای کثیف مجازی دنبال یه کیس خوب میگردن.))
البته خب بعضیام از این قاعده مستثنی هستن و واقعا مثل یه انسان نطر میذارن.
نگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
0
0
با سلام
من ی دختر 19ساله ای هستم ک چن سالی میشه ک موهام ب مقدار زیادی ریخته طوری ک همه ازم علتش رو میپرسن و خیلی عذاب میکشم از این موضوع و فکر میکنم چون مردا علاقه ی زیادی ب مو دارند من نمیتونم ازدواج کنم یاهم برا شوهرم محبوب نیستم و اون چشمش پیش زنایی هس ک موهاشون پر و بلنده
و متاسفانه گوش های بزرگی دارم ک نیاز ب جراحی زیبایی داره و من موقعیتش رو ندارم.و این موضوع اعتماد بنفس منو خیلی پایین آورده طوری ک خجالت میکشم تو مهمونی و جمع دوستام روسریمو در بیارم اونا منو مسخره میکنن.
از لحاظ اخلاقی دوستام، آشنایان خیلی ازم تعریف میکنن میگن خیلی مهربون و دل پاکی.از لحاظ پاکی هم پاکم با کسی رابطه نداشتم و ندارم.دانشجو دانشگاه دولتی هم هستم.خیلی مرتب میگردم و با آرایش هم زیبا میشم اما فقط با آرایش.هیکلم هم خوبه
اعتماد ب نفس خیلی پایینی دارم میترسم هیچ مردی جذبم نشه.
نظر شما چیه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
0
0
خطاب به خانم ناشناس که گفته متولد ۵۵ هستم واقعا ناراحت کننده است شما فکر کردید زندگی با چنین موجود پستی چقدر براتون خوشایند خواهد بود! من متولد ۶۰ هستم ارشد کامپیوتر دارم و خانواده فرهنگی با وضع مالی خوب. پروژه های برنامه نویسی انجام میدم و علاقه ای هم به شغل دائمی ندارم واقعا نمی خوام زیاد خودمو اذیت کنم مخصوصا از وقتیکه پسرای مزخرفی مثل اینها رو دیدم. چرا باید خودمو خسته کنم اگه ازدواج نکنم که اصلا مشکلی ندارم اگرم ازدواج کنم مسلما با چنین کسایی ازدواج نخواهم کرد و اصلا قصد ندارم درصورت ازدواج بار مالی زندگی رو هم رو دوشم بکشم. یه زن به اندازه کافی مسوولیت تو خونه داره و توقع تحمل بار مالی زندگی دیگه خیلی بیجاست. هر موقع دوست داشته باشم پروژه می گیرم و کار می کنم حتی اگه ازدواج کنم بیشتر از این نخواهد بود. چرا باید بخاطر چنین موجودات تن پرور و متوقعی من تحت فشار قرار بگیرم. تا الانم موارد زیادی برای ازدواج و دوستی داشتم. کلا اهل دوستی نیستم و درباره ازدواج هم مسلما کسی کمتر از موقعیت خودمو قبول نمی کنم. ازدواج نمی کنم و خودم زندگی می کنم. چرا بخاطر چنین موجوداتی تن بهر خفتی بدم زندگی رو به کام خودم تلخ کنم. که چی؟؟؟ متاسف شدم وقتی کامنت شما رو خوندم. شما چرا باید بخاطر ازدواج از حق و حقوقتون بگذرید و اصولا زندگی با چنین فردی چه لذتی می تونه براتون داشته باشه. این آقایون که فکر می کنن بخاطر موقعیت مثلا کم ازدواج برای دخترا هر دختری حاضر میشه امکاناتشو بپای اونا بریزه خب بگردن چنین دخترایی پیدا کنن. مطمئنا عملا خواهند دید که خیلی از دختراییکه موقعیت بهتری دارن جواب رد میدن بهشون. و برای شما متاسفم که بخاطر چنین کسی ناراحت شدی. تعداد اینجور آدما خیلی زیاده متاسفانه. همین الان پسری هست که من پروژه براش انجام دادم، بزور میخواد بیاد خواستگاری و منم خوب می دونم که قصد مالی داره و آپارتمانی که خونوادم در اختیار من گذاشتن برای زندگی چشمشو گرفته. با موارد شبیه این قبلا هم روبرو شدم و کثیفتر از این استاد دانشگاهی که با داشتن همسر و فرزند قصد دوستی داشته. واقعا خیلی وقته بیخیال ازدواج شدم. واسه خودم زندگی می کنم. چرا زندگی رو برای خودم تلخ کنم. می دونم برای یه دختر تنها تو این جامعه گرگ مشکلات زیاده ولی زندگی با چنین آدمایی مطمئنا سختتره. شمام بهتره خودت از زندگیت و امکاناتی که داری لذت ببری. آخه به اینام میگن مرد. اینا باید دنبال شوهر بگردن. غیرت هم خوب چیزیه که الان خیلی کم شده. آخه یه نگاه به خودتو شرایطت و خونوادت بکن بعد معیاراتو انتخاب کن فقط مدرک دکتری و ارشد که ملاک نیست تازه اونم معلوم نیست رشته بدرد بخوری باشه یا نه بیکار بمونی مجبور بشی اصلا کار آزاد انجام بدی. الان پزشک متخصص اطفال می شناسم که بزور زندگیش می چرخه. زندگی که همه بارش رو دوش من باشه میخوام چیکار. بدون ازدواج هم میشه زندگی کرد حتی با دغدغه کمتر و راحتتر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربازدیدترین